۲۷ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۹۰۹۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

دولت استرالیا برنامه آموزشی گسترده‌ای را برای ارتقای مهارت‌های کشاورزان و کارگران بخش کشاورزی اجرا کرده است. این برنامه که با هدف تقویت صنعت کشاورزی و اقتصاد منطقه‌ای طراحی شده، بر روی آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های نوآوری، فناوری و مدیریت کشاورزی متمرکز است. هدف اصلی این برنامه، آماده‌سازی نیروی کار برای مقابله با تغییرات سریع در صنعت کشاورزی و افزایش بهره‌وری و پایداری مزارع است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کارگر مینز در استرالیا با تمدید برنامه‌ای برای ارتقای مهارت نیروی کار کشاورزی ایالت نیو ساوت ولز، به آینده‌سازی صنعت کشاورزی این ایالت و حمایت از اقتصادهای منطقه‌ای کمک می‌کند.

برنامه‌ای جدید برای سرمایه‌گذاری بر روی کشاورزان آینده

AgSkilled یک برنامه آموزشی صنعت‌محور است که طراحی شده تا نیروی کار کشاورزی را برای تغییرات سریع ناشی از نوآوری، تحقیق و فناوری ارتقا داده و آماده‌تر سازد. در طول سال گذشته، این برنامه ۶۰۱ دوره آموزشی را در ۱۴۵ مکان در نیو ساوت ولز برگزار کرد که ۲۵۳۶ نفر در آن شرکت کردند. به طور چشمگیر، ۹۵ درصد از این شرکت‌کنندگان دوره‌های خود را به پایان رساندند که نشان‌دهنده اثربخشی و محبوبیت این برنامه است.

اهداف برنامه AgSkilled به دنبال تمدید آن، شامل موارد زیر است:

  • جذب، توسعه و حفظ نیروی کار مولد کشاورزی
  • حمایت از پیشرفت شغلی، مسیرهای ورود و نتایج اشتغال در کشاورزی
  • افزایش کارایی، بهره‌وری و سودآوری مزارع کشاورزی
  • توسعه ظرفیت صنعت برای پذیرش فناوری‌های جدید و شیوه‌های کشاورزی پایدار
  • استفاده از تحقیق و توسعه برای اطمینان از مرتبط، به‌روز و پاسخگو بودن آموزش به نیازهای صنعت

دوره‌های محبوب و اولویت‌دار بر اساس بازخورد صنعت شامل امنیت زیستی زنبور عسل، مدیریت ریسک مواد شیمیایی، آموزش امنیت زیستی برای مدیران/سرپرستان و کارگران/کارمندان مزرعه، برنامه‌ریزی کسب‌وکار کشاورزی و راه‌اندازی و مدیریت سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین است.

همکاری دولت و صنعت برای تقویت مهارت‌های نیروی کار کشاورزی

برنامه AgSkilled توسط خدمات آموزشی نیو ساوت ولز به همراه انجمن‌های صنعتی، وزارت صنایع اولیه نیو ساوت ولز و هیئت مشاوره آموزشی صنعت کشاورزی، غذا و مدیریت حیوانات (ITAB) ارائه می‌شود. این همکاری تضمین می‌کند که برنامه مطابق با نیازهای در حال تغییر بخش کشاورزی طراحی شده است.

وزیر کشاورزی این ایالت، تارا موریارتی، گفت: «دولت ایالت نیو ساوت ولز از بخش کشاورزی مقاوم و نوآور حمایت می‌کند.» موریارتی در ادامه خاطرنشان کرد: «برنامه‌هایی مثل AgSkilled بسیار عالی هستند، چون به کارگران کشاورزی کمک می‌کنند تا با تحقیقات و توسعه‌های جدید، فناوری‌های نوین به‌روز بمانند و بهره‌وری مزارع کشاورزی را افزایش دهند.»

استیو وان، وزیر مهارت‌ها، آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی گفت: «توسعه ۵ میلیون دلاری برنامه AgSkilled نشان‌دهنده تعهد قوی ما به حمایت و پیشرفت بخش کشاورزی در نیو ساوت ولز است.»  همچنین در ادامه گفت: «با سرمایه‌گذاری در مهارت‌ها و آموزش نیروی کار خود، اطمینان حاصل می‌کنیم که کشاورزان و کارگران بخش کشاورزی ما برای مقابله با چالش‌ها و فرصت‌های آینده به خوبی آماده هستند.»

آقای وان در پایان اظهارات خود گفت: «AgSkilled تنها درباره آموزش نیست؛ بلکه درباره ساختن نیروی کار مقاوم، نوآور و بسیار ماهری است که می‌تواند بهره‌وری و پایداری صنایع کشاورزی ما را افزایش دهد.»

منبع: NSW-Government

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.