۰۷ تیر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۵۵۸۷ ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دو کشور هند و نیجریه، با هدف تقویت روابط اقتصادی دوجانبه، در حال نهایی کردن توافقی برای تسویه بد‌هی با ارز محلی هستند. این توافق در دومین نشست کمیته تجارت مشترک هند و نیجریه در ابوجا، پایتخت نیجریه مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت بازرگانی و صنعت هند اعلام کرد، هند و نیجریه به زودی توافقی را در مورد تسویه بدهی با ارزهای محلی نهایی خواهند کرد که هدف آن تقویت بیشتر روابط اقتصادی دوجانبه آنها است.

تقویت روابط دوجانبه نیجریه و هند از طریق همکاری در بخش‌های گوناگون

در دومین نشست کمیته مشترک تجارت هند و نیجریه (JTC) که در آبوجا، پایتخت نیجریه برگزار شد، علاوه بر موارد مطرح شده، همکاری در زمینه های انرژی، داروسازی و حمل و نقل نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هیئت رسمی هند در این نشست شامل مقاماتی از بانک مرکزی هند (RBI)، بانک اگزیم هند (EXIM Bank) و شرکت ملی پرداخت‌های هند (NPCI)  بود.

وزارت بازرگانی و صنعت هند اعلام کرد: برای تقویت بیشتر روابط اقتصادی دوجانبه، طرفین توافق کردند که توافقنامه تسویه حساب با ارز محلی را به زودی نهایی کنند. همچنین در این بیانیه افزوده شد که این دو کشور برای تقویت تجارت دوجانبه و همچنین سرمایه گذاری های سودمند، چندین حوزه تمرکز را شناسایی کرده اند.

این وزارت‌خانه در ادامه اعلام کرد: این موارد شامل حل و فصل مسائل مربوط به دسترسی به بازار برای هر دو طرف، و همکاری در بخش های کلیدی مانند نفت خام و گاز طبیعی، دارو، رابط پرداخت یکپارچه (UPI)، سیستم تسویه حساب با ارز محلی، بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، آموزش و پرورش، حمل و نقل، راه آهن، هواپیمایی، و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط (MSMEs)  می شود.

نیجریه دومین شریک تجاری بزرگ هند در آفریقا است

نیجریه دومین شریک تجاری بزرگ هند در آفریقا است. حجم تجارت دوجانبه بین این دو کشور در سال‌های ۲۳-۲۰۲۲ به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسید. با این حال، در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، این رقم به ۷.۸۹ میلیارد دلار کاهش یافت که بیانگر روندی نزولی در حجم تجارت طرفین است. تقريباً  ۱۳۵ شرکت هندی با مجموع سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری به طور فعال در بازار نیجریه فعالیت می کنند. این سرمایه گذاری ها طیف وسیعی از بخش ها از جمله زیرساخت، تولید، کالاهای مصرفی و خدمات را در بر می گیرد.

منبع: راشا تودی

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.