۲۸ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۵۰۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

اندیشکده اقتصاد مقاومتی در نامه‌ای به ۶ داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن ارسال بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» گفت: تحول و پیشرفت کشور نیازمند اراده حکمرانی است و این اراده، بدون داشتن ایده حکمرانی ممکن نیست. این ایده مبتنی بر شرایط روز کشور و جهان، در بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» تبیین شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد اندیشکده اقتصاد مقاومتی با ارسال بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» به ۶ داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قالب یک نامه، گفت: تحول و پیشرفت کشور نیازمند اراده حکمرانی است و این اراده، بدون داشتن ایده حکمرانی ممکن نیست. این ایده مبتنی بر شرایط روز کشور و جهان، در بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» تبیین شده است.

بسته سیاستی «مسیر دولت چهاردهم» منتشر شد

متن این نامه به شرح زیر است:

داوطلب محترم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید؛ تحول و پیشرفت کشور نیازمند اراده حکمرانی است و این اراده، بدون داشتن ایده حکمرانی ممکن نیست. ایده حکمرانی به مثابه یک پیشران، ارکان مختلف کشور را با خود به حرکت در می‌آورد، مسائل اولویت دار و راهبردهای حل آن را مشخص می‌کند و به تصمیمات در مواجهه با مسائل مختلف جهت می‌دهد. در یک کلام، کشور را از بلاتکلیفی و اتخاذ تصمیمات ناهمسان خارج می‌نماید.

اندیشکده اقتصاد مقاومتی با تکیه بر مطالعات داخلی و خارجی، ارزیابی شرایط ایران و جهان، بررسی‌های میدانی و شناختی که از مسائل کشور و تجربه نقش‌آفرینی در حل بعضی از آنها طی سال‌های اخیر دارد و با استفاده از مشورت جمع بزرگی از خبرگان در چارچوب تحلیلی از نقاط قوت و ضعف کشور و تهدیدها و فرصت‌های پیش رو، بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم شامل «کلان ایده حکمرانی»، «۱۰ مسئله اولویت‌دار کشور» در برهه کنونی و «راهبردهای حل این مسائل» را تهیه نموده است تا ضمن فراهم‌سازی فضای گفتگو و مباحثه جمعی حول آن، به رئیس جمهور منتخب در بهبود کیفیت تصمیم‌گیری و تعیین مسیر دولت آینده کمک نماید.

پیش‌بینی می‌شود حل ۱۰ مسئله مذکور از طریق راهبردهای ارائه شده به «رفع آثار نامطلوب تحریم بر اقتصاد ایران»، «توسعه صنعتی و جهش تولید»، «رشد صادرات و ارزآوری»، «تعیین و تثبیت نقش موثر برای جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی»، «کاهش تورم به نرخ بهینه و مدیریت آثار آن» و «بهبود وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر و افزایش سرمایه اجتماعی» منجر شود.

بسته سیاستی مسیر دولت چهاردهم جهت بهره برداری به پیوست تقدیم می شود و امکان ارائه حضوری آن نیز فراهم است. امید است چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و نتیجه حاصل از آن، به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش سرعت بخشد.

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.