۲۹ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۳۰۴۲ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ دسته: پول و بانک
۱

قیمت ارز در کشور نسبت به انتظارات تورمی بسیار حساس است؛ لذا با سفر هفته گذشته نیچروان بارزانی و احتمال انتقال آسان تر ارز از کشور عراق به ایران، قیمت ارز روند کاهشی داشته است. با انتشار خبرهایی از ورود بانک مرکزی به بازار سلیمانیه عراق قیمت ارز در بازار غیررسمی کاهش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته بارزانی مقام ارشد کردستان عراق به ایران سفر کرد و گمانه زنی برای کاهش قیمت ارز انجام شد. به دنبال این پدیده، قیمت سکه نیز کاهش یافته است.

در روزهای گذشته خبری از ورود بانک مرکزی به بازار سلیمانیه و افزایش عرضه ارز منتشر شد. بررسی های خبرنگار مسیر اقتصاد نشان می دهد این خبر باعث کاهش قیمت دلار تا محدوده ۵۹۰۰۰ تومان شده و احتمال ریزش دلار تا محدوده ۵۸۰۰۰ تومان نیز وجود دارد.

قیمت سکه امامی نیز امروز با کاهش ۳ میلیون تومانی نسبت به دیروز به ۴۰ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان رسید.

قیمت ارز نسبت به انتظارات تورمی بسیار حساس بوده و بر اساس سفر هفته گذشته نیچروان بارزانی و احتمال انتقال آسان تر ارز از کشور عراق به ایران قیمت ارز روند کاهشی داشته است.

علت بعدی کاهش قیمت ارز نیز کاهش هیجان بازار بعد از آتش بس در غزه بوده و احتمال رویارویی ایران و رژیم صهیونیستی را کاهش داده و از این رو قیمت ارز کاهشی شد.

انتهای پیام/ پول و بانک

  1. ریزش قیمت ارز وقتی خوبه که شما از فرصتش برای یکسان سازی نرخ ارز و مسیله تراز انرزی استفاده کنی ...

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.