۰۵ مرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۲۷۷۷ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تولید
۰

کلمبیا از سال ۲۰۲۰ برنامه توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و پزشکی در محدوده جاذبه‌های توریستی را با هدف تبدیل شدن به یکی از مقاصد اصلی گردشگری سلامت در جهان آغاز کرده است. پروژه «تحول مولد» که قرار است این کشور را به بازاری پیشرو در زمینه گردشگری پزشکی تا سال ۲۰۳۲ تبدیل کند، اصلی‌ترین برنامه توسعه صنعت گردشگری سلامت با نظارت ویژه دولت بر رعایت استانداردهای کیفی آن است.

به گزارش مسیر اقتصاد کلمبیا به عنوان یکی از کشورهای آمریکای جنوبی از سال ۲۰۲۰ توسعه گردشگری سلامت را در دستور کار خود قرار داده است. مسئولان کلمبیایی قصد دارند با ادغام مراکز گردشگری و بهداشتی و درمانی، خدمتی متفاوت برای گردشگران ارائه دهند و به یکی از بازیگران اصلی بازار گردشگری سلامت تا سال ۲۰۳۲ تبدیل شوند.

پروژه تحول مولد، اصلی‌ترین برنامه این کشور برای توسعه صنعت گردشگری سلامت است. در این پروژه، سیستم‌های بهداشتی و مراقبتی کلمبیا به لحاظ کمی و کیفی، در کنار جاذبه‌های گردشگری این کشور تقویت می‌شوند تا به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

نقش نظارتی دولت در حمایت از توسعه صنعت گردشگری سلامت

دولت کلمبیا در قالب چارچوب‌های نظارتی، سنجش سطح ایمنی و رعایت استانداردهای کیفی از پروژه‌های توسعه صنعت گردشگری حمایت می‌کند.

سیستم بهداشتی و مراقبتی کلمبیا در حال حاضر در جایگاه ۲۲ رتبه بندی سازمان بهداشت جهانی قرار دارد. این کشور همین حالا هم یکی از کشورهای پیشرو در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی است و ۴۰ درصد مراکز درمانی و بیمارستان‌های آن در رده‌های بالای جدول ارزیابی کشورهای آمریکای جنوبی قرار دارد.

با توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی، دو شهر توریستی مدلین و کارتاخنا در این کشور در حال تبدیل شدن به مراکز اصلی گردشگری سلامت در آمریکای لاتین هستند.

کیفیت مطلوب در کنار قیمت مناسب، گردشگری سلامت کلمبیا را جذاب کرده است

از ویژگی‌های مهم صنعت گردشگری سلامت کلمبیا، تنوع در ارائه خدمات در کنار قیمت پایین آن نسبت به ایالات متحده آمریکا است. پزشکان کلمبیایی در تخصص‌های جراحی زیبایی، بیماری‌های قلبی و عروقی، جراحی ارتوپدی و مراقبت‌های دهان و دندان، خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند که مورد توجه بیماران و متقاضیان قرار گرفته است.

این کشور یکی از پیشرفته‌ترین مراکز پیوند عروق کرونر (CABG) و آنژیوپلاستی را دارد. خدمات با کیفیتی که این مراکز با قیمتی بسیار مناسب نسبت به کشورهای آمریکای شمالی ارائه می‌دهند، نقش مهمی در جذب گردشگر سلامت دارد.

منبع: مجله الکترونیکی کلمبیا وان

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.