۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۷۴۸ ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ دسته: انرژی
۰

در جدیدترین آمار منتشر شده پس از توافق کشور های اوپک برای کاهش تولید نفت و افزایش قیمت آن که با همراهی ۱۱ کشور غیر اوپک از جمله روسیه انجام شد، روسیه جایگاه اول تولید نفت دنیا را به عربستان سعودی سپرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد آمار منتشر شده در روز گذشته نشان می دهد که روسیه، مقام اول تولید نفت دنیا را از دست داده و عربستان سعودی جایگزین آن شده است.

آمار منتشر شده توسط Rosstat روسیه نشان می دهد که عربستان سعودی در ماه فوریه ۲۰۱۶ (بهمن ۹۵) به صدر تولیدکنندگان نفت دنیا رسیده و روسیه این جایگاه را از دست داده است.

بر اساس این آمار، در حالی که هر دو کشور عربستان و روسیه، تولید نفت خود را کاهش داده اند؛ در این میان تولید نفت عربستان به ۹.۷۹۷ میلیون بشکه رسیده و روسیه نیز تولید خود را ۹.۶۷۱ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

همچنین این آمار نشان می دهد که تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک از ۳۲.۰۹۷ میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه ۲۰۱۶ (دی ۹۵) به ۳۱.۹۵۸ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه ۲۰۱۶ (بهمن ۹۵) کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است توافق اوپک در کاهش تولید نفت عربستان و همچنین همکاری روسیه به عنوان تولیدکننده غیر اوپک نفت برای افزایش قیمت جهانی نفت، موثر بوده است. توافق اوپک با همکاری ۱۱ کشور غیر اوپک از جمله روسیه برای کاهش عرضه نفت و حمایت از قیمت جهانی نفت انجام شد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.