۰۲ آبان ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۳۲۰ ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ دسته: پول و بانک
۰

در گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهاي شهری کشور در سال ۱۳۹۵ بر اساس سال پایه ۱۳۹۰، منتشر شده است. شاخص کل و گروه های مختلف خوراکی و غیر خوراکی، کاهش تورم را نشان می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد مرکز آمار گزارش شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری كشور درسال ۱۳۹۵ را اعلام کرد.

بر این اساس:

۱– شاخصِ کل بر مبناي (۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۵ به رقم ۲۳۱,۶ رسید که نسبت به سال قبل ۶,۸ درصد افزایش داشته است و نشان دهنده کاهش نرخ تورم سال ۱۳۹۵ نسبت به سال  ۱۳۹۴ که ۱۱,۳ درصد بود می باشد.

۲– شاخص گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» در این سال به رقم ۲۷۲,۳ رسید که نسبت به سال قبل ۷,۶ درصد افزایش داشته است و نسبت به نرخ تورم این گروه در سال  ۱۳۹۴ درصد که ۹,۷ بود کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» در سال مورد بررسی به عدد ۲۷۰,۰ رسید که نسبت به سال قبل ۷,۴ درصد افزایش نشان می دهد.

۳– شاخص گروه عمده «کالاهاي غیر خوراکی و خدمات» در سال ۱۳۹۵ به رقم ۲۱۷,۷ رسید که ۶,۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و نشان دهنده کاهش نرخ تورم این گروه در سال ۱۳۹۵ نسبت به نرخ تورم همین گروه در سال  ۱۳۹۴ که ۱۲ درصد بود، می باشد.

منبع: مرکز آمار ایران



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.