۲۸ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۵۵۵ ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ دسته: تولید
۰

دو شرکت کره ای هیوندای و کیا به دلیل معیوب بودن موتور برخی از تولیدات خود، اقدام به فراخوان ۱.۵ میلیون خودرو در آمریکا و کره جنوبی کرده اند که هزینه ۲۲۰ میلیون دلاری برای هر شرکت را در پی خواهد داشت.

به گزارش مسیر اقتصاد دو شرکت خودروسازی کیاموتور و هیوندای‌موتور در تلاش برای از دست ندادن سهم خود از بازار خودرو، اقدام به فراخوان ۱.۵ میلیون خودرو در آمریکا و کره جنوبی کرده اند.

این فراخوان علاوه بر اینکه موجب صدها میلیون دلار هزینه برای این دو شرکت می شود، نگرانی درخصوص کیفیت محصولات ایجاد کرده است چراکه با افت فروش محصولات در چین و کاهش تقاضا در آمریکا و کره جنوبی همراه شده است.

۱.۳ میلیون از این فراخوان مربوط به مدل های سوناتا و سانتافه از شرکت هیوندای و همچنین اپتیما، سورنتو و اسپورتیج در آمریکا می باشد که به دلیل ایراد در موتور خودور ها اتفاق افتاده است. به دلیل مشابه به ۱۷۱,۳۴۸ خودرو در کره جنوبی نیز فراخوان داده شده است.

این فراخوان هزینه حدود ۲۲۰ میلیون دلاری برای هر شرکت را در پی داشته است. در همین راستا، سهام شرکت هیوندای‌موتور دچار افت ۲.۴ درصدی و شرکت کیاموتور نیز دچار افت ۰.۹ درصدی شده اند.

این مسئله برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد و در سال ۲۰۱۵ نیز شرکت هیوندای به دلیل کار گذاشتن قطعه اشتباه در موتور خودرو، اقدام به فراخوان ۴۷۰ هزار خودرو در ایالات متحده کرده بود.

هیوندای پس از بازرسی موتورهای معیوب، آن را با یک موتور جدید جایگزین خواهد کرد.

منبع: رویترز

 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.