۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۲۷۶۴ ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، ضمن اشاره به هزینه‌های بالای واردات نفت این کشور برای تامین انرژی، از شرکت‌های کشور ترکیه دعوت کرد در بخش انرژی پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد شهباز شریف در نشست اعضای شورای بازرگانی ترکیه و پاکستان گفت که دولتش تلاش می‌کند هر مانعی در مسیر سرمایه گذاری خارجی از جمله برای شرکت‌های ترک را بر طرف کند. او با ارائه راهبرد دولت پاکستان برای تامین نیاز انرژی این کشور از جمله پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰ هزار مگاواتی خواستار سرمایه گذاری شرکت‌های ترک در این پروژه عظیم شد.

۲۷ میلیارد دلار هزینه پاکستان برای واردات نفت

نخست وزیر پاکستان همچنین از تصمیم دولت برای کاهش واردات نفت و فرآورده های نفتی بسیار گران قیمت که به گفته او ۲۷ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی در این بخش هزینه در برداشته خبر داد. او به سرمایه گذاران ترکیه اطمینان تضمین بازگشت سرمایه در سریع ترین زمان با روشی بسیار شفاف را داد و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها دولت پاکستان را از واردات نفت و دیگر محصولات گران قیمت نجات خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان با بیان این که برخی از شرکت‌های ترکیه با تشریفات اداری در پاکستان مواجه شده‌اند خاطرنشان کرد دولت متبوعش بدون تشریفات اداری زمینه کامل را برای سرمایه گذاران کشور ترکیه فراهم خواهد کرد. او در عین حال از این بابت که در رژیم گذشته به شرکت‌های ترک سرمایه گذار در پاکستان دستمزد پرداخت نشد ابراز تاسف کرد. نخست وزیر پاکستان بازتاب روابط تاریخی و مشترک دو کشور در تجارت دوجانبه را نامناسب خواند و گفت: مردمان ما با وجود صحبت به زبان‌های مختلف همانگونه که قلب هایشان با هم می‌تپد درک متقابل دارند.

منبع: تریبون

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.