۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۱۹۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ دسته: کشاورزی
۱

در صورتی که مردم آنچه را که در روزهای عید نوروز نیاز دارند به صورت تدریجی در طول دو هفته تعطیلات خرید کنند، علاوه بر اینکه می توانند از کالاهای تازه استفاده کنند، از افزایش احتمالی قیمت ها به خاطر کمبود کالا نیز جلوگیری می شود. بخشی از واردات کالاها در این ایام برای تنظیم بازار به دلیل افزایش تقاضای کاذب از طرف مردم است.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از دغدغه های مردم در روزهای پایانی سال، تامین کالاهای مورد نیاز خود برای عید و دید و بازدید های آن است. در این میان برای تهیه برخی مایحتاج خانواده از جمله گوشت و مرغ، آجیل، شیرینی و میوه که معمولا به پرتقال و سیب ختم می شود، تقاضای بیشتری وجود داشته و لذا نیاز به مدیریت آن وجود دارد.

میادین میوه اقتصاد مقاومتی

مسئله ای که در این روزها مردم را نگران می کند، عدم دسترسی مناسب به این اقلام به دلیل تعطیلات عید و همچنین افزایش قیمت هاست. هر دو مورد به این نتیجه ختم می شود که تقریبا تمامی کالاها بیش از حد مورد نیاز خریداری می شود؛ این مهم هم موجب افزایش قیمت ها به دلیل کمبود کالا می شود و هم در برخی موارد، به فاسد شدن مواد غذایی به دلیل نگهداری بیش از اندازه می انجامد.

بنابراین در صورت افزایش تقاضا، افزایش قیمت ها اجتناب ناپذیر است. فرض کنید خانواده ای که در طول سال در هر بار، اقدام  به خرید یک یا دو مرغ می کرده است، در روزهای پایانی سال این تعداد حداقل به دو برابر افزایش پیدا می کند و در طی چند روز، نیاز کشور دو برابر خواهد شد اما تولید و عرضه آن تغییری نمی کند.

اما اگر همین کالاها به صورت تدریجی و مثلا در طی دو  هفته تعطیلات عید و روزهای قبل از آن خریداری شود، چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد. همچنین در صورت مدیریت درست این مسئله، از واردات برخی کالاها که در روزهای عادی نیازی به آن نیست نیز جلوگیری می شود.

میادین میوه اقتصاد مقاومتی

خوشبختانه میادین میوه تره بار در سطح شهر ها، علاوه بر این که قیمت های مناسب تری نسبت به سایرین دارند، در روزهای پایانی سال ساعات کاری خود را افزایش داده و به صورت یکسره از صبح تا شب، مشغول ارائه خدمات به مشتریان هستند. در ضمن در تمام دو هفته عید نوروز به جز روزهای اول، دوم و سیزدهم به صورت نیمروز به ارائه خدمات می پردازند.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، تمامی بازارهای میوه وتره بار از روز شنبه مورخ ۲۱/۱۲/۹۵ لغایت یکشنبه ۲۹/۱۲/۹۵ به صورت یکسره از ساعت ۷٫۳۰ تا ساعت ۲۱ فعال هستند. روز ۳۰ اسفند نیز میادین و بازارهای میوه و تره بار تا ساعت ۱۲ آماده ارائه خدمات ویژه به شهروندان خواهند بود.

تره بار - اقتصاد مقاومتی

روزهای سوم و چهارم فروردین نیز میادین میوه و تره بار به صورت نیمروز از ساعت ۸٫۳۰ الی ۱۳ فعالیت خواهند داشت. از روز شنبه مورخ ۵/۱/۹۶ تا  ۱۲/۱/۹۶ هم شهروندان می توانند از ساعت ۸ الی ۱۳ به بازارهای میوه و تره بار مراجعه کرده و مایحتاج مورد نیاز خود را تهیه کنند.

  1. با سلام بنده پژوهشگر خبرگزاری فارس می باشم و هر روز خبرهای مسیر اقتصاد را بازنشر می کنم. امروز که مشغول این کار بودم متوجه تغییراتی در سایت شما شدم که متاسفانه باعث شده است که خبر ها درست دیده نشود و وسط صفحه همین فرم نظر سنجی ظاهر می شود که نمی شود حذف کرد

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.