۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۲۴۳۷ ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ دسته: انرژی
۰

دولت ژاپن از ابتدای سال جاری میلادی و درپی افزایش قیمت جهانی حامل‌های انرژی، بخشی از هزینه سوخت مصرفی مردم را به عنوان یارانه به آن‌ها پرداخت می‌کند. به تازگی دولت ژاپن میزان یارانه هر لیتر بنزین را از ۲۰ ین به ۲۵ ین افزایش داد. به این ترتیب مردم ژاپن به ازای هر لیتر مصرف سوخت بیش از ۱۹ سنت دلار، معادل ۵۴۰۰ تومان یارانه دریافت می‌کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت ژاپن میزان یارانه سوخت اختصاص داده شده به هر لیتر گازوئیل (بنزین) را از ۲۰ ین (معادل ۴۴۰۰ تومان) به ازای هر لیتر به ۲۵ ین (معادل ۵۴۰۰ تومان) به ازای هر لیتر افزایش داد. دولت ژاپن از روزهای ابتدایی سال ۲۰۲۲ میلادی و درپی افزایش قیمت جهانی حامل‌های انرژی، تصمیم گرفت به مصرف کنندگان بنزین و گازوئیل یارانه سوخت مستقیم اعطا کند تا مقداری از هزینه‌های انرژی مردم کاهش یابد.

یارانه ۵۴۰۰ تومانی دولت ژاپن برای هر لیتر مصرف بنزین

از ابتدای سال جاری میلادی و درپی بهبود شرایط رشد اقتصادی کشورها و افزایش تقاضای نفت و دیگر حامل‌های انرژی، قیمت جهانی این محصولات رو به افزایش گذاشت. از دو ماه قبل و شروع جنگ اوکراین نیز روند افزایش قیمت جهانی حامل‌های انرژی وارد فاز تازه‌ای شد و بیش از پیش مصرف کنندگان انرژی در کشورهای جهان را تحت فشار قرار داد.

دولت ژاپن برای اینکه در این شرایط از فشارهای اقتصادی مردم بکاهد، قبل از شروع جنگ اوکراین اعطای یارانه سوخت به مردم را در دستورکار قرار داده بود و با وقوع جنگ به مرور بر میزان آن افزود. این یارانه ابتدا ۵ ین به ازای هر لیتر بنزین تصویب شد و تا به امروز تا ۲۵ ین به ازای هر لیتر بنزین افزایش یافته است.

دولت ژاپن اعلام کرده است تا زمانی که قیمت آزاد هر لیتر سوخت از ۱۷۰ ین، معادل ۱.۳ دلار بالاتر باشد، بخشی از آن را به عنوان یارانه به مصرف کنندگان اعطا خواهد کرد؛ در عین حال دولت ژاپن میزان یارانه را به صورت هفتگی به اطلاع مردم می‌رساند.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.