۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۵۰۳۱ ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام عزم این کشور برای ساخت ۲ نیروگاه هسته‌ای جدید، تاکید کرد: اگر استقلال و رفاه اقتصادی ترکیه برای فردی مهم باشد، غیر ممکن است که این فرد با انرژی هسته‌ای مخالفت کند.

به گزارش مسیر اقتصاد توسعه نیروگاه‌های هسته ای و افزایش سهم آن از سبد انرژی یکی از برنامه‌های مهم دولت ترکیه است. در همین راستا به تازگی رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است این کشور قصد دارد دو نیروگاه هسته‌ای جدید را پس از نیروگاه آکایو در جنوب این کشور، به بهره برداری برساند.

انرژی هسته ای لازمه استقلال و رفاه اقتصادی ترکیه

اردوغان هفته گذشته و در مراسم بازگشایی ساختمان جدید موسسه تنظیم گری بازار انرژی ترکیه، گفت: اگر استقلال و رفاه اقتصادی ترکیه برای فردی مهم باشد، غیر ممکن است که این فرد با انرژی هسته‌ای مخالفت کند.

بر اساس گفته‌های رئیس جمهور ترکیه، اولین واحد نیروگاه هسته‌ای آکایو در سال ۲۰۲۳ به بهره برداری خواهد رسید و این کشور قصد دارد برای پاسخ به نیاز روزافزون خود به انرژی، نیروگاه‌های هسته ای بیشتری بسازد.

ازدغان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۳ نیروگاه هسته‌ای در ۳۲ کشور جهان مشغول تولید انرژی است، افزود: عقب ماندگی ترکیه در این زمینه حاصل بی توجهی به این مسئله مهم است.

این درحالیست که در سال جاری بزرگترین میدان گازی تاریخ ترکیه را در دریای سیاه کشف شد و رئیس جمهور این کشور معتقد است این کشور وضعیت وابستگی ترکیه به واردات انرژی را به کلی تغییر خواهد داد. انتظار می‌رود استخراج منابع گازی ترکیه در دریای سیاه نیز در سال ۲۰۲۳ میلادی به سرانجام برسد.

منبع: روزنامه حریت

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.