۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۳۵ ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ دسته: اولین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

جمهوری اسلامی ایران، نظامی است ایدئولوژیک و آرمانی، در حال مبارزه با نظام سلطه و استکبار. ذات وجود و ایستادگی چنین نظامی مخصوصا در بعد اقتصادی، مستلزم وجود مدلی اقتصادی است که با این شرایط همخوانی داشته باشد. در این مقاله ابتدا دو مدل اقتصادی غربی و اسلامی که در مقابل حرکت کشور قرار دارند بررسی شده و بر مبنای آن­ها اقتصاد مقاومتی تعریف گردیده است.

به گزارش مسیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، نظامی است ایدئولوژیک و آرمانی، در حال مبارزه با نظام سلطه و استکبار. ذات وجود و ایستادگی چنین نظامی مخصوصا در بعد اقتصادی، مستلزم وجود مدلی اقتصادی است که با این شرایط همخوانی داشته باشد. در این مقاله ابتدا دو مدل اقتصادی غربی و اسلامی که در مقابل حرکت کشور قرار دارند بررسی شده و بر مبنای آن­ها اقتصاد مقاومتی تعریف گردیده و سپس مبانی الگوی مقاومتی و مدل اقتصادی آن با توجه به دو جهت ­گیری اسلامی و ایرانی تشریح شده است.

بر مبنای این مبانی و مدل ­های اقتصادی بررسی شده، سه سناریو برای حرکت اقتصادی کشور بررسی گردیده و با توجه به شاخصه ­های اقتصاد مقاومتی این سناریو برای کشور برگزیده شده است. در انتهای مقاله نیز اصول این مدل اقتصادی تشریح گردیده و هر کدام توضیح داده شده ­اند.

این مقاله توسط میثم نریمانی و حسین عسکری در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ ارائه شده است.

دانلود از لینک زیر:

چارچوب مفهومی اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.