۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۲۰۷۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

ساخت اولین نیروگاه تولید برق هسته‌ای در ترکیه با ظرفیتی معادل ۴۸۰۰ مگاوات از سال ۲۰۱۸ و با همکاری شرکت ملی انرژی اتمی روسیه آغاز شد و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی به بهره برداری برسد. این کشور مراحل اولیه ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای، شامل مطالعات اولیه و جانمایی را به پایان رسانده و به زودی نیروگاه دوم نیز وارد مرحله ساخت خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد تولید برق هسته ای جایگاهی ویژه در برنامه‌های ترکیه دارد و از این رو این کشور برنامه‌ای بلندپروازانه در راستای ساخت نیروگاه‌های تولید برق هسته ای در دستورکار قرار داده است. ساخت اولین نیروگاه تولید برق هسته‌ای در ترکیه با ظرفیتی معادل ۴۸۰۰ مگاوات از سال ۲۰۱۸ و با همکاری شرکت ملی انرژی اتمی روسیه آغاز شد و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی به بهره برداری برسد. این نیروگاه هسته‌ای قرار است با ۴ رآکتور به تولید برق بپردازد و هم اکنون ساخت آن طبق برنامه در حال پیشرفت است.

برنامه ترکیه برای تولید ۱۵ هزار مگاوات برق هسته ای

بر اساس گزارشات مقامات ترکیه، این کشور قصد دارد تا ۱۵ هزار مگاوات از نیاز خود به برق را از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای تامین کند. درحال حاضر ظرفیت تولید برق ترکیه درحدود ۱۰۰ هزار مگاوات است که بیش از ۳۱ هزار مگاوات آن از طریق برق آبی و ۲۵ هزار مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های گازی تامین میشود. در عین حال تولید برق هسته ای یکی از مهم ترین برنامه‌های ترکیه برای توسعه ظرفیت تولید برق محسوب میشود.

ساخت دومین نیروگاه بزرگ هسته ای در ترکیه

درحالیکه اولین نیروگاه تولید برق هسته ای ترکیه در حال طی کردن آخرین مراحل ساخت است و تا کمتر از ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد، این کشور مراحل اولیه ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای، شامل مطالعات اولیه و جانمایی را به پایان رسانده و به زودی نیروگاه دوم نیز وارد مرحله ساخت خواهد شد.

منبع: سایت ورلد نوکلیر نیوز

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.