۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۴۹۱۱ ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ دسته: مالیات
۰

امروزه استفاده از رمز ارزها در بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته و با توجه به افزایش ارزش آن‌ها، اخذ مالیات از این دارایی در دستورکار کشورها قرار گرفته است. دولت هند نیز قصد دارد مالیات ۱۸ درصدی از معاملات ارزهای دیجیتال دریافت کند و با توجه به گردش مالی ۵.۵ میلیارد دلاری بیت کوین در این کشور، درآمد حاصل از این اقدام یک میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد امروزه با توجه به گسترش ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف و افزایش قیمت این ارزهای رمز نگاری شده، دولت‌ها به دنبال اخذ مالیات از این نوع دارایی هستند. دولت هند نیز قصد دارد از معاملات بیت کوین مالیات دریافت کند.

پیشنهاد مالیات ۱۸ درصدی بیت کوین

گزارشات بزرگترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده در هند نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال در هند رونق زیادی گرفته و تعداد معاملات و کاربران روزانه از ارزهای دیجیتال افزایش قابل توجهی داشته است. در همین راستا مرکز اقتصادی وزارت دارایی این کشور پیشنهاد داده است که مالیات ۱۸ درصدی بر بیت کوین وضع شود.

درآمد یک میلیارد دلاری هند از مالیات بیت کوین

بر اساس گزارشات منتشر شده میزان معاملات بیت کوین در هندوستان حدود ۴۰،۰۰۰ کرور (۵.۵ میلیارد دلار) است. وضع مالیات ۱۸ درصدی بر بیت کوین حدود ۷۲۰۰ کرور (یک میلیارد دلار) درآمد برای دولت به همراه خواهد داشت.

در این گزارش بیان شده است که لازم است که دولت هند بیت کوین را به رسمیت بشناسد تا بتواند از معاملات آن مالیات دریافت کند. در حال حاضر با توجه به نبود قانون در مورد بیت کوین این نگرانی وجود دارد که بیشتر فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی و شرطبندی از آن استفاده کنند. در صورت اجرای این مالیات انتظار می رود که فعالیت‌های غیرقانونی از طریق بیت کوین کاهش یابد.

همچنین علاوه بر این مالیات هفته‌های گذشته مالیات ۳۰ درصدی بر عایدی حاصل از رمز ارزها مورد بررسی قرار گرفته بود. هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا و یکی از کشورهای با رشد اقتصادی سریع در جهان است. با این وجود این کشور با چالش‌های نظارتی متعددی در رابطه با ارزهای دیجیتال روبرو شده است.

منبع: financemagnates 

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.