۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۷۲۸۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ دسته: پول و بانک، ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان نظام بانکی در خدمت تولید، در نشست سازوکار تامین مالی بخش حقیقی اقتصاد توسط بانک‌ها گفت: بانک قرض الحسنه رسالت با ایجاد شبکه بانکداری اجتماعی، بیش از ۴ میلیون کسب و کار کوچک روستایی را تأمین مالی کرده است. در این ساختارِ بانکداری اجتماعی، وظیفه بانک رسالت هدایت پول و اعتبار به سمت فعالین کسب و کار است که امکان ایجاد زیرساخت تولیدی و افزایش اشتغال کشور را دارند.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان نظام بانکی درخدمت تولید، در نشست سازوکار تامین مالی بخش حقیقی اقتصاد توسط بانک‌ها توضیحاتی درخصوص عملکرد این بانک در حمایت از کسب و کارهای کوچک روستایی ارائه نمود.

تأمین مالی ۴ میلیون اشتغال خرد روستایی از سوی بانک قرض الحسنه رسالت

حسین زاده با تأکید بر اینکه تزریق پول بانک‌ها به اقتصاد به صورت کلی به حل مشکل تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی منجر نمیشود، گفت: لازم است مشکلاتی که دربخش های فرهنگی، وثیقه‌های بانکی، زنجیره ارزش، انتقال فناوری و … وجود دارد حل شود تا امکان شکل گیری کسب و کارهای کوچک و تأمین مالی آن‌ها از طریق شبکه بانکی فراهم شود.

وی افزود: بانک قرض الحسنه رسالت در راستای عمل به وظایف اجتماعی خود و اجرای وظیفه تأمین مالی تولید، «ساختار شبکه توسعه اجتماعی رسالت» را راه اندازی نموده و کانون های همیاری اجتماعی متعددی را در قالب آن ساماندهی کرده است. در هرکدام از این کانون های مردمی حدود ۱۶۰ نفر فعال هستند که در مجموع به حدود ۴ میلیون عضو میرسد. هرکدام از این کانون ها از سوی یک سازمان و یا فرد به شکل اعتباری، بازرگانی و … مورد حمایت قرار میگیرد. بهبود سبک زندگی از طریق تقویت همیاری اجتماعی و تقویت کسب و کارهای خرد در بخش های روستایی، مهمترین هدف این شبکه بانکداری اجتماعی است.

مدیریت گردش پول و اعتبار، نقش بانک در تأمین مالی بخش حقیقی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت ادامه داد: وظیفه بانک قرض الحسنه رسالت در این ساختار بانکداری اجتماعی، مدیریت گردش پول و اعتبار است. همه اقدامات بانک در این شبکه به منظور هدایت منابع به سمت فعالین تولیدی انجام میشود.

وی افزود: علاوه بر این بانک قرض الحسنه رسالت قصد دارد با در دستورکار قرار دادن بانکداری متمرکز، در یک سال آتی به سمت کاهش تعداد شعبات و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری حرکت نماید. درحال حاضر تمام عملیات پرداخت تسهیلات خرد از طریق اینترنت بانک و به صورت کاملا متمرکز انجام میشود. این اقدام به کاهش مطالبات معوق به حدود نیم درصد نیز منجر شده است.

حسین زاده در پایان گفت: بانک قرض الحسنه رسالت امروز رتبه هفتم تعداد تراکنش های شبکه پرداخت شاپرک را دارد و بعد از بانک‌های بزرگ دولتی قرار دارد. این نشان میدهد مردم برای نقل و انتقال خرد از سازوکارهای بانک رسالت استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.