۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۳۲۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ دسته: کشاورزی
۰

فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با تأکید بر نقش ویژه بخش کشاورزی در پایداری اقتصاد استان کردستان افزود: توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی یکی از الزامات جلوگیری از خام‌فروشی محصولات است و گامی بلند در راستای رونق تولید و اشتغال محسوب می‌شود.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد حمایت از بخش کشاورزی و تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی در این بخش یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است. استان کردستان توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های مستعد در بخش کشاورزی دارد که باید از این فرصت به نفع رونق تولید و ایجاد اشتغال در این استان استفاده شود.

با وجود تمام این ظرفیت‌ها بیشترین درصد محصولات کشاورزی تولید شده در کردستان به صورت خام‌فروشی از استان خارج می‌شود و این استان از لحاظ صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی ضعف زیادی دارد.

توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی لازمه جلوگیری از خام‌فروشی

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد عنوان کرد: در دنیای امروز كشاورزی در صورتی می تواند موفق باشد كه قدرت رقابت پذیری داشته باشد و برای رقابت پذیری باید صنایع تبدیلی و تكمیلی گسترش پیدا كند. تا زمانی كه صنایع تبدیلی محصولات كشاورزی در استان راه اندازی نشود و محصولات به صورت خام به دیگر مناطق فرستاده شود، امكان توسعه و قدرت رقابت در بین كشاورزان به وجود نمی آید.

وی افزود: امروزه کشاورزی بر اساس رقابت پذیری می تواند توسعه پیدا کند و در کردستان بدون وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی این مهم دست‌یافتنی نیست و باید اتحادیه‌ها و تشکل‌های روستایی همراهی لازم را در این راستا داشته باشند.

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده پایداری اقتصاد کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان صنایع تبدیلی را حلقه تکمیل کشاورزی و لازمه پایداری اقتصاد استان عنوان کرد و افزود: بیشترین تولید و اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است. این بخش با توجه به ظرفیت‌هایی که در این حوزه در استان وجود دارد، نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال در این استان ایفا کرده است.

این مقام مسوول ادامه داد: برای توسعه و رونق هرچه بیشتر بخش کشاورزی متولیان این حوزه باید جهانی فکر کرده و محلی و منطقی عمل کنند که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد. هم اکنون ۴۰ جواز تاسیس صنایع تبدیلی در سنندج آماده و منتظر دریافت تسهیلات هستند. توسعه صنايع تبديلی كشاورزی به لحاظ ارزش افزوده و اشتغالزايی زياد و مزيت استان در اين بخش، بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. سهم کشاورزی استان از محل منابع تبصره ۱۸ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان است اما در حال حاضر ۵۷ طرح در استان کردستان آماده دریافت تسهیلات و نیازمند ۱۶۰ میلیارد تومان هستند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.