۰۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۸۸۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

مرادنیا استاندار کردستان با بیان اینکه ۱۵ هزار پروژه نیمه تمام دولتی در استان وجود دارد، عنوان کرد: برخی از طرح های نيمه تمام استان كردستان به دلیل محدودیت اعتبار و بودجه، بيش از ۱۰ سال از شروع ساخت آنها می گذرد و تا زمانیکه این‌ پروژه ها اتمام نیابد، امکان آغاز پروژه جدید فراهم نیست.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی استان کردستان از دولتی به دولت دیگر منتقل می شود. بطوریکه در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که تکمیل آنها به ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

از طرفی برخی کارشناسان از طرح های نیمه تمام عمرانی در استان کردستان از جمله ورزشگاه‌ها، برخی سد ها و برخی محورهای  ارتباطی به عنوان طرح های کاملا غیرکارشناسی شده صحبت می کنند. مطابق برآوردها، برای اتمام این طرح های نیمه تمام استان به میلیاردها تومان اعتبار نیاز است. اگرچه اتمام برخی از این پروژه‌های نیمه تمام سرانجام کمکی به رشد و توسعه استان نخواهد کرد.

از شروع ساخت برخی طرح های نیمه تمام دولتی ۱۰ سال می گذرد 

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: برخی از طرح های نيمه تمام استان كردستان بيش از ۱۰ سال از شروع ساخت آنها می گذرد و اتمام و تكميل آنها دميدن نفس تازه ای در كالبد استان است.

استاندار كردستان معتقد است: عدم تکمیل پروژه های نيمه تمام استان كردستان باعث بروز برخی محروميت‌ها شده كه رفع اين محروميت‌ها نيازمند توجه و عنايت ويژه و جدی دولت است.

بهمن مرادنيا گفت: عدم اتمام به موقع طرح ها نه تنها باعث حركت كند استان به سمت توسعه شده است، بلكه موجب شده مردم نتوانند از ظرفيت های برخی استعدادهای ذاتی استان به نحو احسن استفاده كنند. اما اكنون با نگاه ويژه دولت در اين بخش ها مشكلات تا حدود زيادی در حال مرتفع شدن است.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام دولتی منجر به توسعه زیرساخت‌های کشور می‌شود

وی با بيان اينكه پروژه های نيمه تمام منجر به توسعه زيرساخت‌های كشور می‌شود، افزود: اولويت دولت، اتمام پروژه های نيمه تمامی است كه امكان بهره برداری آنها در سال جاری و نهايتا سال آينده وجود دارد.

رادنیا خاطرنشان کرد: دولت در صورت امکان برای تأمین زیرساخت‌ها تلاش می‌کند، اما محدودیت اعتبار نمی‌گذارد همه درخواست‌ها را پاسخ بدهیم.

استاندار کردستان اعلام کرد: هم اکنون ۱۵ هزار پروژه نیمه تمام در کردستان وجود دارد و تا زمانیکه این‌ پروژه ها اتمام نیابد، امکان آغاز پروژه جدید فراهم نیست.

لزوم اتمام  هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام دولتی

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها که عملیات ساخت آن از سال ۸۷ آغاز شده و کماکان به‌ اتمام نرسیده است، تصریح کرد: گاهی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در مورد میزان اعتبار مورد نیاز برای یک پروژه، حساب‌شده و دقیق عمل نمی‌کنند.

وی در پایان  با بیان اینکه دولت هرساله به پروژه‌ها اعتبار تزریق می‌شود، گفت: بایستی مشکل کار را پیدا و از اساس برای رفع و اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌های نیمه‌تمام چاره‌اندیشی کرد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.