۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۷۳۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که ۸ بانک خارجی به سیستم انتقال پیام‌های مالی روسیه که SPFS نام دارد، پیوسته‌اند. این سیستم یک پیام‌رسان مشابه سوئیفت است که توسط روسیه، در واکنش به احتمال قطع دسترسی این کشور به سوئیفت طراحی شده است. سیستم مذکور بیش از ۴۰۰ کاربر دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که ۸ بانک خارجی به سیستم پرداخت طراحی شده توسط این کشور پیوسته اند. سیستم پرداخت طراحی شده توسط این کشور یک سیستم مشابه سوئیفت است.

سیستم مشابه سوئیفت طراحی شده توسط روسیه، سیستم انتقال پیام های مالی (SPFS) نام دارد که در واکنش به احتمال قطع دسترسی روسیه به سیستم سوئیفت طراحی شده است. SPFS امکان انتقال پیام های مالی بانکی را فراهم می کند.

پیوستن ۸ بانک خارجی جدید به سیستم موازی سوئیفت روسیه

در همایش بانکی برگزار شده در مسکو، آلا باکینا رهبر توسعه و پیشرفت این سیستم برای بانک مرکزی گفته است: ما این امکان را فراهم کرده ایم که بانک ها و اشخاص حقوقی خارجی به SPFS متصل شوند و اکنون این سیستم ۴۰۰ کاربر از جمله این ۸ نهاد خارجی را به عنوان عضو خود دارد.

سه مورد از بانک های خارجی در حال حاضر از این سیستم استفاده می کنند و پنج بانک باقی مانده نیز در حال انتظار برای پیوستن به این سیستم هستند. طبق گفته باکینا این بانک ها در کشورها عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.

دسترسی بانک های خارجی به SPFS، بخشی از برنامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که پس از پیروزی در انتخابات سال گذشته پیگیری آن را آغاز کرده است.

نام بانک های مذکور اعلام نشده است؛ اما قبلاً نام دو مورد از آن ها گزارش شده است. این دو مورد، بلگازپروم بانک از شرکت های تابعه بلاروسی که زیرمجموعه گازپروم بانک بوده و بانک اوراسیای قزاقستان هستند.

منبع: مسکو تایمز yon.ir/DsMSJ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.