۰۲ آبان ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۴۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ دسته: مسکن
۰

بلدی مدیر کل بنیاد مسکن استان قم با اشاره به اینکه بانک ها در پرداخت وام ساخت مسکن روستایی باید همکاری‌های لازم را با روستاییان داشته باشند، گفت: تا کنون از ۱۰ هزار نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی، بیش از ۸ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد هر ساله شاهد بلایای طبیعی متعددی در کشور هستیم؛ یکی از استان هایی که می تواند بلایایی همچون سیل و زلزله در آن رخ دهد، استان قم است. از همین رو مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان بسیار مورد اهمیت است. مسئولین هم به این مسئله اهمیت بسیاری داده اند و علاوه بر پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی مسکن، وام ۱۲میلیون تومانی دیگری هم پرداخت می کنند. از طرفی به اقشار ضعیف از محل حساب حضرت امام(ره) ۱۰ میلیون وام بلاعوض پرداخت می شود. اما در این میان نقش بانک ها در پرداخت تسهیلات بسیار مهم است.

مهندس داریوش بلدی مدیر کل بنیاد مسکن استان قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه استان قم دارای ۲۰۰ روستا است، اظهار داشت: در روستاهای قم برای ساخت مسکن تسهیلات و زمین در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۸ هزار متقاضی در استان قم

وی ادامه داد: تاکنون از ده هزار نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی، بیش از هشت هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن قم با اشاره به زلزله خیز بودن کشور مخصوصاً استان قم، گفت: از بانک ها خواسته ایم قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد با متقاضیان وام مسکن روستایی همکاری کنند تا خانه  های ناایمن مقاوم شوند.

مهندس بلدی تاکید کرد: تیم های بنیاد مسکن تک تک خانه های روستایی را  بررسی کرده و میزان مقاومت مسکن را به اهالی خانه اطلاع رسانی و آن‌ها را تشویق به دریافت تسهیلات برای نوسازی منزل خود کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به گرانی های اخیر و تورم موجود شاید هزینه نوسازی بالا باشد اما این تسهیلات می تواند مقدمات ساخت را فراهم کند.

پرداخت تسهیلات ۱۲ میلیونی بانکی اضافه بر تسهیلات روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم تصریح کرد: بهسازی و نوسازی منزل روستائیانی که با تسهیلات ۴۰ میلیونی تکمیل نشود، ۱۲ میلیون دیگر هم تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین به روستاییانی که از نظر معیشتی ضعیف باشند، از محل حساب حضرت امام(ره) تا ۱۰ میلیون تومان  کمک بلاعوض برای تکمیل ساخت منزل پرداخت خواهد شد.

بانک ها در پرداخت وام مسکن روستایی همکاری لازم را داشته باشند

مهندس بلدی افزود: بانک ها باید با متقاضیان بیشتر همکاری را داشته باشند، مخصوصاً در بحث ضامن که یکی از مشکلات روستائیان است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم ابراز داشت: طبق برنامه‌ ریزی های انجام شده بایستی سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که اگر این اتفاق رخ دهد بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد و قیمت مسکن کاهش می یابد.

مهندس بلدی در پایان گفت: با طرح های مختلف همچون طرح اقدام ملی ساخت مسکن، می توان بازار مسکن را کنترل کرد. همچنین با فعال شدن ساخت و ساز مسکن تمام شغل هایی که با این حوزه ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارند، دوباره فعال خواهند شد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.