۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۳۴۸۹ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ دسته: انرژی، انرژی هسته‌ای
۰

کره‌جنوبی در نظر دارد که با تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای انرژی هسته‌ای و با راه‌اندازی رآکتور‌های مدولار SMR بتواند برق مصرفی اقشار مردم و صنایع مهم خود را تامین کند و خود را از واردات برق بی‌نیاز کند.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت خصوصی تولید برق GS Energy تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان انرژی هسته‌ای کره جنوبی امضا کرده است تا استفاده از فناوری راکتور مدولار کوچک (SMR) را برای تامین گرما و برق برنامه هسته‌ای نیروگاه اولجین در نظر بگیرد. کره جنوبی در نظر دارد که بتواند با کمک گرفتن از بخش خصوصی، زیرساخت‌های انرژی هسته‌ای خود را با هدف تولید برق هسته‌ای توسعه دهد.

سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی در نیروگاه‌های هسته‌ای

در ژوئن ۲۰۲۱، سازمان انرژی هسته‌ای کره‌جنوبی اعلام کرد که یک قرارداد سرمایه گذاری با GS Energy نهایی‌کرده است. به عنوان بخشی از یک سیاست‌ راهبردی بلندمدت که بر اساس آن توافق ایجاد شده است، GS Energy سرمایه‌گذاری نقدی در نیروگاه‌های هسته‌ای کره‌جنوبی را انجام خواهد داد و از استقرار نیروگاه‌های آن پشتیبانی می‌کند. دو طرف در یک مطالعه امکان‌سنجی برای ساخت نیروگاه VOYGR-6 SMR در مجتمع صنعتی ملی هسته‌ای همکاری خواهند کرد. آنها همچنین در تامین برق و حرارت مجتمع همکاری خواهند کرد و شرکت‌های همکار را در این پروژه مشارکت خواهند داد.

محوریت انرژی هسته‌ای در آینده انرژی کره‌جنوبی

ساخت مجتمع صنعتی ملی هسته‌ای اولجین در سال ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از تلاش‌های کره‌جنوبی برای ترویج هیدروژن به عنوان منبع انرژی در آینده و دستیابی به سیاست (کربن صفر) تا سال ۲۰۵۰ آغاز شد. سون فرماندار شهرستان اولجین گفت: هدف ما ایجاد یک مجتمع صنعتی با محوریت انرژی هسته‌ای و هیدروژنی با مشارکت شرکت‌های هیدروژنی بیشتر است که می‌توانند از یک نیروگاه SMR بهره‌مند شوند که نقش اصلی آن تامین انرژی برای مجتمع صنعتی است. تولید برق هسته‌ای هدف دوم این مجتمع است که تا سال ۲۰۲۸ به صورت رسمی آغاز می‌شود.

تولید برق هسته‌ای؛ هدف مشترک

طبق گزارش مجله اقتصاد روز کره‌جنوبی، سازمان انرژی هسته‌ای کره قصد دارد یک نیروگاه هسته‌ای با رآکتور مدولار SMR تاسیس کند. ساخت این نیروگاه در سال ۲۰۲۸ آغاز می‌شود، در حالی که پیش‌بینی می‌شود حدود پنج سال طول بکشد تا مجوز ساخت این نیروگاه از مجلس کره دریافت شود ولی شرکت GS Energy آماده است که تامین مالی این نیروگاه را انجام دهد تا بتواند در تولید برق هسته‌ای با دولت کره‌جنوبی شریک شود.

منبع: مجله اقتصادی روز کره‌جنوبی

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.