۰۸ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۲۶۹۵ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

درحال حاضر کشور چین یکی از اصلی ترین بازارهای صادراتی سیب آمریکا محسوب می شود. در چنین شرایطی افزایش تعرفه واردات سیب از سوی چین به کاهش رقابت پذیری محصولات آمریکایی و در نتیجه کاهش واردات سیب از آمریکا منجر خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد انجمن سیب آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای از احتمال محدودیت واردات سیب چین از آمریکا، درپی جنگ تجاری دو کشور ابراز نگرانی کرد.

در ماه اخیر دولت آمریکا لیستی از کالاهای چینی را به منظور افزایش تعرفه واردات در آینده نزدیک اعلام کرده است. درپی این اقدام دولت چین نیز لیستی از کالاهای آمریکایی اعلام کرده است که سیب نیز یکی از آن ها محسوب می شود.

دولت چین اعلام کرده است در صورت افزایش تعرفه واردات از سوی آمریکا، این کشور نیز تعرفه واردات محصولات اعلام شده را افزایش خواهد داد. در این صورت تعرفه واردات سیب از آمریکا به چین ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت که می تواند موجب متوقف شدن روند صادرات این محصول گردد.

در حال حاضر تولیدکنندگان سیب آمریکایی بازار قابل توجهی در کشور چین دارند و هرساله سود قابل توجهی از بازار این کشور بدست می آورند.

به گفته جف کلمبینی، سخنگوی انجمن سیب آمریکا، از سال ۲۰۱۵ میلادی تا به حال روند صادرات سیب آمریکا به چین صعودی بوده و به حدود ۲.۵ میلیون جعبه در سال رسیده است.

کشور چین ششمین بازار بزرگ سیب در جهان محسوب می شود و سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن از آمریکا وارد می کند.

بر اساس گزارش انجمن سیب آمریکا، وضع تعرفه واردات سیب از سوی چین موجب افزایش هزینه های تولیدکنندگان این کشور تا ۸ میلیون دلار می شود که رقابت پذیری آن ها در بازار چین را با مشکل مواجه خواهد کرد.

منبع: چاینا دیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.