۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۱۲۸۳ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: پول و بانک
۰

اندونزی و کره جنوبی توافق مبادله با ارزهای ملی را امضا کردند که از نهم مهرماه اجرایی خواهد شد. بانک‌های دو کشور به طور مستقیم با ارزهای ملی مبادله خواهند کرد و نیازی به دلار یا ارز خارجی نخواهد بود.

به گزارش مسیر اقتصاد چارچوب معاملات با ارزهای ملی برای تقویت تجارت دوجانبه با استفاده از روپیه و وون معرفی شده است. این ابتکار بانک اندونزی، بانک کره و وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی است. هدف این ابتکار کاهش ریسک نرخ ارز و بهبود کارایی معاملات است. تسهیل معاملات ارزی مستقیم بین دو کشور و دور زدن دلار آمریکا یا سایر ارزهای خارجی از نتایج مورد انتظار این ابتکار است.

همکاری با ارز ملی برای تقویت تجارت دوجانبه

بانک اندونزی (BI)، بانک کره و وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی توافقنامه‌ای را در مورد چارچوب همکاری با ارز ملی (LCT) برای تقویت تجارت دوجانبه با استفاده از روپیه اندونزی و وون کره جنوبی نهایی کرده‌اند. اروین هاریونو، رئیس بخش ارتباطات بانک اندونزی، بر اهمیت این همکاری تاکید کرد و گفت: اجرای چارچوب LCT بین اندونزی و کره جنوبی یک دستاورد مهم در روابط همکاری مالی دو کشور خواهد بود.

این توافقنامه به دنبال یک یادداشت تفاهم امضا شده در ماه مه ۲۰۲۳ و یک توافقنامه چارچوب عملیاتی امضا شده در ژوئن ۲۰۲۴ است. این توافق قرار است در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴، نهم مهرماه، اجرایی شود.

مبادله مستقیم بین بانکی دو کشور با ارزهای ملی

هاریونو توضیح داد که هدف از این چارچوب، تقویت همکاری‌های مالی بین دو کشور از طریق تسهیل مبادلات ارزی مستقیم بدون نیاز به دلار آمریکا یا سایر ارزهای خارجی است. در نتیجه ریسک نرخ ارز کاهش می‌یابد. همچنین این طرح کارایی معاملات را بهبود می‌بخشد. بانک‌های فروشنده ارز متقاطع (ACCD) را قادر می‌سازد تا مستقیماً به روپیه و وون معامله کنند.

در اندونزی و کره‌جنوبی، بانک‌های متعددی به عنوان ACCD تعیین شده‌اند و خدمات مبادله مستقیم بین دو کشور را ارائه می‌دهند. این بانک‌ها با انجام معاملات به ارزهای ملی دو کشور، در ترویج افزایش تجارت دوجانبه و تقویت روابط اقتصادی بین اندونزی و کره جنوبی نقش اساسی خواهند داشت.

با این توافق، بانک اندونزی اکنون چارچوب های LCT را با چندین کشور دیگر از جمله هند (بانک رزرو هند)، مالزی (بانک نگارا مالزی)، تایلند (بانک تایلند)، ژاپن (وزارت دارایی ژاپن)، چین (بانک مردمی چین)، سنگاپور (مرجع پولی سنگاپور) نیز ایجاد کرده است. این کشور به طور فعال در حال حذف دلار از مبادلات خود است.

منبع:بیتکوین نیوز

انتهای پیام/ پول و بانک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.