۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۷۸۴ ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ دسته: تولید
۰

علوی نماینده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی هدایت نقدینگی به سمت تولید را عامل مهمی در بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: بروکراسی پیچیده اداری و برداشت تنگ‌نظرانه از قانون مانع جذب سرمایه‌گذار داخلی در استان کردستان شده است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد بیکاری یکی از مهم ترین مسایل اجتماعی است. این پدیده ناهنجاری های فراوانی را در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد. علاوه بر آن بحران بیکاری بدلیل عوارض سوء فردی و اجتماعی، نقش منفی بر فرآیند توسعه ای خواهد داشت.

رونق تولید راهکار پیش رو برای ایجاد اشتغال در استان کردستان

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد هدایت نقدینگی به سمت تولید را عامل بهبود فضای کسب و کار دانست و گفت: بروکراسی اداری یکی از موانع بهبود فضای کسب و کار است و دستگاه‌های دولتی بایستی برای اصلاح این ساختار تلاش وافر نمایند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رونق تولید را عامل رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت: اگر می خواهیم معضلات کشور و استان کردستان، مانند بیکاری، فقر، تورم و مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع شود، بایستی همه در راستای رونق تولید تلاش کنیم.

وی جذب سرمایه گذار را یکی از راهکارهای رونق تولید دانست و گفت: مدیران دولتی بایستی گام مهمی در راستای جذب سرمایه گذار و رونق تولید بردارند.

بروکراسی پیچیده اداری مانع جذب سرمایه‌گذاران در استان کردستان

نماینده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بروکراسی پیچیده اداری مانع جذب سرمایه گذار داخلی در استان کردستان شده است، گفت: برداشت‌های تنگ‌نظرانه از قانون موجب شده تا کمتر فعال اقتصادی، میل و رغبت برای سرمایه‌گذاری در منطقه داشته باشد و این وضعیت بیکاری را تشدید می‌کند.

علوی افزود: ضمن اینکه اکثر کارخانه‌های کردستان در حال تعدیل نیرو هستند، این عدم حمایت از سرمایه‌گذاران جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه مطابق آمار رسمی نرخ بیکاری در استان کردستان ۱۲.۵ درصد اعلام شده است، ادامه داد: میانگین نرخ بیکاری در استان کردستان بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و جزء ۵ استان اول کشور در این حوزه هستیم. چرا که نرخ واقعی بیکاری بالای ۴۰ درصد است و مشاغل کاذب در این آمار نبایستی وارد شوند.

وجود ۱۵۰ هزار بیکار در استان کردستان

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار بیکار در استان کردستان وجود دارد، گفت: استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی، معادن و منابع طبیعی منجر به درآمد پایدار اقتصادی و ایجاد شغل خواهد شد.

وی در پایان سوء مدیریت را مشکل اصلی کشور دانست و افزود: چرخه کسب و کار و صنعت همواره حلقه گمشده در استان کردستان است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.