۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۴۶۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ دسته: تولید
۰

زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، از تدوین «اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی» خبر داد و افزود: با راه‌اندازی سامانه نیاز حلقه‌های مفقوده زنجیره تأمین شناسایی می شود و به سمت داخلی سازی نیازهای وارداتی کشور حرکت خواهیم کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جلسه با معاونین وزارتخانه در خصوص چگونگی اجرای «اکوسیستم ساخت داخل کالای وارداتی» گفت: در سطح عالی کشور، اتفاق نظر خوبی در خصوص ساخت داخل اتفاق افتاده است و از این فرصت باید برای صنعت استفاده کرد.

داخلی سازی نیازهای وارداتی در دستور کار وزارت صمت

وی با بیان اینکه با راه اندازی «سامانه نیاز» حلقه های مفقوده زنجیره تأمین شناسایی می شود، گفت: دو اقدام برای نیازمندی ها لازم است صورت بگیرد، اول نیاز دستگاه های مختلف بطور کامل جمع آوری شود و دوم از لیست کالاهای وارداتی، موارد مهم و مورد نیاز صنعت، مشخص شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد دلار واردات قطعات خودرو داریم و شرکت های خودروساز با برپایی نمایشگاه، آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه گذاران و سازندگان داخلی اعلام کرده اند.[۱]

تضمین خرید لازمه اثرگذاری سامانه توانمندی های داخلی

شرایط تحریمی موجب شده که بسیاری از بنگاه های تولیدی و یا شرکت های دانش بنیان انگیزه برای حضور در این سامانه را داشته باشند. با اینحال به منظور افزایش انگیزه تولیدکنندگان داخلی برای حضور در این سامانه بایستی مشوق های مختلف از جمله معافیت های مالیاتی و تسهیلات بانکی با بهره بانکی پایین در نظر گرفت.

یکی از عوامل مهمی که موجب افزایش انگیزه تولیدکنندگان برای حضور در این سامانه جامع می شود، در نظر گرفتن ضمانت خرید، برای محصولات تولیدکنندگان مختلف است.

پینوشت:

[۱] وبسایت وزارت صنعت، معدن و تجارت کدخبر: ۸۷۲۰۲۶

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.