۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۶۶۴ ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: محمد مهدی تاجیک
۰

ایالات متحده آمریکا گرچه کشورهای دیگر را به تروریست بودن و حمایت از تروریسم متهم می‌کند، اما به گواهی تاریخ و شواهد موجود، خود مصداق کامل تروریست در جهان است. آمریکایی ها نه تنها در ایران هرگونه اقدام ضدبشری که توانسته اند را انجام داده اند، بلکه در همه جهان هرکجا پای منافعشان در میان بوده، به راحتی دست به جنایات وحشیانه علیه تمامی ملت ها زده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد ترور پدیده ای بین المللی است که طی سال های متمادی در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است. اما بیشترین ترور توسط کشورهای مستکبر مورد استفاده قرار گرفته که برای تامین منافع خود در صدد ضربه زدن به کشورهای دیگر، خصوصا کشورهای در حال توسعه هستند. با این حال، همین کشورها همواره بزرگترین منتقدان تروریسم در جهان بوده و دیگران را تروریست می خوانند!

در همین رابطه، رئیس جمهور آمریکا در نوزدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۸ رسما سپاه پاسداران را در لیست تروریستی کشورش قرار داد.

سوال اینجاست که آیا آمریکا اساسا در جایگاهی هست که بخواهد در مورد تروریسم و مبارزه با تروریسم در جهان سخن بگوید؟

ایالات متحده آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم

آمریکایی ها همواره مدعی مبارزه با تروریسم بوده و هستند و در این میان، ایران را نیز تروریست می‌دانند؛ به عنوان نمونه نیتان سیلز هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا به انگلیس و برخی کشورهای اروپایی درباره خطر حمله های تروریستی ایران در خاک این کشورها هشدار داده است. او گفته است: «این کشورها باید تلاش بیشتری برای مقابله با رژیم ایران انجام دهند».[۱]

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز قاسم سلیمانی فرمانده نیروی موسوم به قدس سپاه پاسداران ایران را تروریست توصیف کرده و گفته که ایالات متحده او و گروهش را تحت پی‌گرد دارد.[۲]

ایالات متحده آمریکا یک تروریست بین المللی

با این وجود، بررسی ها نشان می‌دهد آمریکا در کشورهای مختلف، انواع مختلفی از اقدامات تروریستی را به انجام رسانده است؛ در برخی موارد این کشور مستقیما عملیات ترور را به انجام رسانده و در بسیاری موارد توسط اذناب و هم پیمانان خود نظیر عربستان سعودی و اسرائیل و در موارد دیگری نیز از طریق گروه های تروریستی تکفیری و غیره، این اقدامات را انجام می دهد.

برخی از جنایات تروریستی آمریکا در جهان

جنایات آمریکا در جهان از ابتدای شکل گیری این کشور و ظلم های بی سابقه به بومیان این منطقه شروع شده و تا امروز ادامه می یابد. از آن جا که تعداد بی شمار این جنایات ذکر همه آن ها را ملال آور می سازد، در این جا صرفا به گزیده ای از این موارد اشاره می شود.

۱) حمایت از عربستان سعودی برای گسترش اقدامات تروریستی از جمله حمله به مردم مظلوم یمن[۳]

۲) ترور دانشمندان و شخصیت های برجسته و تاثیرگذار در کشور های مختلفی اعم از عراق، فلسطین، لبنان، مصر، فرانسه، تونس، کانادا و غیره[۴]

۳) راه اندازی جنگ های نیابتی در منطقه خاور میانه[۵]

۴) حمله به کشورهای جهان با سلاح دلار(تروریسم مالی آمریکا)

۵) حمایت از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل[۶]

۶) حمایت از گروهک های تروریستی تکفیری به طور مستقیم و از طریق اسرائیل و عربستان[۷]

۷) حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن[۸]

۸) حملات شیمیایی به کشورهای مختلف از جمله ویتنام، ایران و …[۹]

۹) عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)[۱۰]

۱۰) نسل کشی بی سابقه در قاره آمریکا و کشتار بی رحمانه بومیان آن منطقه[۱۱]

۱۱) جنایات وحشیانه آمریکایی ها در زندان ابوغریب و در برابر افراد عمدتا بی گناه[۱۲]

این تنها گزیده ای از جنایات و اقدامات تروریستی آمریکا در جهان است؛ این اقدامات در حالی فاش شده که سیاست آمریکایی ها همواره انکار ماهیت واقعی خود بوده است. تا آن جا که مقامات آمریکا بسیاری از حملات تروریستی در کشورهای منطقه غرب آسیا را محکوم کرده حال آن که خود به طور غیر مستقیم عامل آن ها بوده اند.

با توجه به این موارد، بهتر می توان بی اساس بودن ادعای آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم را دریافت. در واقع اقدام آمریکا در تروریست خواندن ایران، امری کاملا سیاسی و در ادامه دشمنی های این کشور با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است. البته این اقدام، تاثیری در فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخواهد داشت، چرا که سپاه پاسداران از مدت ها قبل توسط دولت آمریکا تحریم شده بود. اما چنین رفتاری به طور رسمی از سوی دولت آمریکا می تواند تاثیر بسزایی در روابط ایالات متحده و جمهوری اسلامی داشته باشد.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری الشرق الاوسط، کد مطلب: ۱۶۳۸۲۸۱

[۲] خبرگزاری تایمز اسرائیل، لینک مطلب: yon.ir/B3szJ

[۳]  خبرگزاری العالم، کد مطلب: ۳۸۸۰۰۶۶

[۴] خبرگزاری قدس، کد مطلب: ۳۱۰۷۸۳

[۵] سایت سازمان پدافند غیرعامل کشور، کد مطلب: ۱۹۵۱۸

[۶] خبرگزاری فارس، کد مطلب: ۱۳۹۸۰۱۰۹۰۰۰۳۴۲

[۷] خبرگزاری پارس تودی، کد مطلب: ۶۲۲۰۰

[۸]  باشگاه خبرنگاران جوان، کد مطلب: ۶۶۲۳۹۵۶

[۹] خبرگزاری بازتاب بروجرد، کد مطلب: ۲۷۳۰

[۱۰] خبرگزاری آریانا، لینک مطلب: yon.ir/dOSkm

[۱۱] خبرگزاری مشرق، کد مطلب: ۲۱۶۹۹۵

[۱۲] باشگاه خبرنگاران جوان، کد مطلب: ۶۵۶۰۹۳۹

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.