۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۴۱۹۸ ۰۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ دسته: یادداشت‌های شما
۰

این یادداشت توسط مخاطبان مسیر اقتصاد تهیه شده و لزوما مورد تایید این پایگاه خبری تحلیلی نیست.

انتقادات زیادی به عصر جدید مطرح می شود. مهمترینش اینکه الگوسازی غلط و سلبریتی پروری می کند. من هم از این دست انتقادات به این برنامه دارم. اما معتقدم که امکان بهبود این الگو وجود دارد و اینطور نیست که این برنامه عین نجاست باشد چون کپی برداری است؛ چرا که به نظرم لزوما کپی برداری بد نیست، مگر اینکه عین نجاست را بخواهیم کپی کنیم که نمی شود. مثل کازینوی اسلامی!

اما چگونه عصر جدید می تواند اصلاح و هدفمند شود؟

اول اینکه برنامه باید تفکیک شود؛ یعنی برای هر حوزه یک برنامه باشد؛ الان در عصر جدید همه نوع مهارتی با هم تداخل دارد و بیشتر مهارت های نمایشی خودنمایی می کند. دوم اینکه بعد از تفکیک، عصر جدید در حوزه های الگوساز به شناسایی استعدادها و مهارت ها دست بزند؛ نه کارهای چرت که اصالتی ندارد. البته که سخت است اما در حوزه اقتصاد حداقل مواردی سراغ دارم؛ ورزش هم یک حوزه جدا می شود. سوم اینکه بین استعداد و مهارت هم تفکیک ایجاد شود؛ استعداد یک توان بالقوه است که لزوما ارزشی ندارد تا زمانی که با تلاش تبدیل به مهارت و عمل نشده باشد؛ تولید خودش مهارت است که می تواند یکی از محورهای این برنامه ها باشد. البته استعداد هم بی ارزش نیست و زمینه شناسایی ظرفیت های انسانی می شود.

به عنوان یک اقدام رسانه ملی که باعث شده مردم از نقاط مختلف کشور در یک برنامه پربیننده دیده شوند، اقدام خوبی میدانم عصر جدید را؛ اما معتقدم عمده افرادی که در آن آمده اند، استعداد و مهارتشان ارزشی نداشته است.

پینوشت: واقعا پیشنهاد برنامه اثرگذار با الگوهای اسلامی و البته مردمی در رسانه ملی سخت است؛ لذا اگر نقد می کنیم ایجابی صحبت کنیم و پیشنهاد هم بدهیم. وگرنه میشود به هر برنامه صداسیما یک نقدی وارد کرد و …

انتهای پیام/


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.