۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۴۹۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ دسته: انرژی
۰

یک مسئول و کارشناس فعال در صنعت نفت در خصوص نحوه افزایش حجم فروش نفت در بورس، گفت: تداوم عرضه نفت به صورت منظم در بورس، عرضه سایر محصولات نفتی جهت گسترش سبد فروش و اصلاح مصوبه سران ۳ قوه برای ایجاد امکان فروش ۱۰۰ درصد ریالی، ۳ اقدام کلیدی است که باید جهت افزایش حجم فروش نفت خام از طریق بورس در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مسیر اقتصاد یک منبع آگاه در صنعت نفت در خصوص اقدامات لازم برای ادامه روند فروش نفت در بورس طی هفته های آینده توضیحاتی ارائه کرد.

تداوم عرضه نفت در بورس

وی در خصوص اقدامات شرکت ملی نفت در این زمینه گفت: در قدم اول باید عرضه توسط شرکت ملی نفت در بورس با یک برنامه‌ریزی مشخص انجام شود تا بخش خصوصی داخلی و خارجی بتواند برای آن برنامه ریزی کند و با ایجاد زیرساخت های لازم، فعالیت خود را در بازار گسترش دهد.

این منبع آگاه گفت: چون بخش خصوصی در بیشتر موارد خودش مصرف کننده نیست، باید برای فروش نفت قرارداد منعقد کند و این نیازمند آگاهی و اطمینان از تداوم عرضه است.

عرضه سایر محصولات نفتی جهت گسترش سبد فروش

این کارشناس و مسئول فعال در صنعت نفت اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم برای اینکه بورس نفت تثبیت شود و فعالیت آن روز به روز گسترش یابد، توسعه سبد فروش است.

وی اضافه کرد: به این منظور سایر محصولات از جمله نفت خام سنگین و میعانات هم باید در بورس عرضه شود تا مشتریان بتوانند از دیگر کالاها نیز استفاده کنند.

اصلاح مصوبه سران ۳ قوه برای فروش ۱۰۰ درصد ریالی

این منبع آگاه به عنوان اقدامی دیگر جهت تثبیت فروش نفت در بورس گفت: مصوبه سران قوا در خصوص فروش نفت در بورس باید اصلاح شود.

وی افزود: ضروری است امکان خرید ۱۰۰ درصد ریالی هم برای خریداران فراهم شود و افرادی که مایلند، ارزش تمام محموله را به ریال پرداخت کنند.

رکورد فروش نفت در بورس ۱۳ آبان می‌شکند

روز یکشنبه ۱۳ آبان مصادف با اعمال تحریم های جدید آمریکا، دومین روز عرضه نفت در بورس خواهد بود. در روز اول ۲۸۰ هزار بشکه نفت خام ایران در شرایطی که کشور تحت تحریم های جدید آمریکا قرار دارد و فروش نفت به یک میلیون بشکه در روز رسیده، در ۸ محموله ۳۵ هزار بشکه ای به راحتی فروخته شد. اتفاقی که نوید خوبی برای آینده این بازار است.

در صورتی که شرکت ملی نفت ایران در این روز با تجربه روز اول عرضه نفت، شرایط فروش را بهبود داده و نشان دهد که به صورت منظم قصد تداوم این مسیر را دارد، پیش بینی می شود رکورد فروش نفت در این روز شکسته شود و تحریم نفت، رفته رفته بی اثر گردد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.