۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۷۱۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ دسته: انرژی
۰

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران گفت: بر اساس پیش اطلاعیه منتشر شده از طرف وزارت نفت، تا پایان ماه جاری یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین الملل بورس انرژی به مردم عرضه خواهد شد.

تالین منصوریان سرپرست معاونت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن اشاره به عملیاتی شدن فروش ریالی نفت تا پایان مهر ماه، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش اطلاعیه منتشر شده از طرف وزارت نفت، تا پایان ماه جاری یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین الملل بورس انرژی به مردم عرضه خواهد شد.

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا سهم بالاتری برای عرضه ریالی نفت در نظر گرفته نشده است، گفت: سهم ۲۰ درصدی مشخص شده برای عرضه نفت خام در بورس انرژی، مطابق با مصوبه ای است که کمیته مربوطه داده است.

وی ادامه داد: در این مرحله عرضه نفت به صورت ۲۰ درصد ریالی خواهد بود اما این عدد ممکن است پس از بازخوردهای فروش در این مرحله در عرضه های بعدی متفاوت باشد.

پرداخت اولیه برای خرید محموله نفتی ۱۰ درصد از کل مبلغ است

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت با بیان اینکه حداقل میزان نفتی که قابلیت خرید و بارگیری را در این سامانه خواهد داشت، ۵ هزار تن است، افزود: این ۵ هزار تن یا معادل آن ۳۵ هزار بشکه نفت، حداقل میزان عرضه برای هر محموله است و برای خرید، بایستی ۱۰ درصد آن به صورت ریالی پرداخت شود.

وی درباره قیمت گذاری نفت عرضه شده در بورس، گفت: تا نهایی شدن اطلاعیه اصلی برای فروش و عرضه نفت در بورس که در هفته جاری منتشر خواهد شد، نمی توان درباره قیمت مبنا برای رقابت صحبت کرد.

منصوریان افزود: در هر صورت پس از مشخص شدن قیمت مبنا، رقابت به صورت مثبت و منفی انجام خواهد شد. در مورد اینکه تا چه میزان امکان رقابت منفی و کاهش قیمت نسبت به قیمت مبنا وجود دارد، محرمانه و در اختیار امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.

وی در پایان در مورد جزئیات عرضه نفت نیز گفت: تمام جزئیات از جمله نحوه زمان مورد نیاز برای بارگیری محصول و فرصت بازگشت پول نفت در اطلاعیه عرضه نفت در هفته جاری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.