۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۴۴۵۵ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با استناد به آمار مراکز جهانی، ایران را الگوی پیشرفت علمی معرفی نمودند و خاطرنشان کردند ایران برخلاف غرب، حاضر به انتقال دانش علمی خود به دیگر کشورهای اسلامی است.

به گزارش مسیر اقتصاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (شنبه) در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره‌ی بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نخبگان ایرانی در سال‌های اخیر، یکی از وظایف اصلی جهان اسلام را توجه به پیشرفت در علوم عقلی و علوم طبیعی دانستند.

رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین نیاز امروز دنیای اسلام را «وحدت و یکپارچگی» و همچنین «حرکت جدی برای پیشرفت علمی در همه‌ی علوم» برشمردند.

ایشان به نقش شیعه در طول تاریخ برای اعتلای علوم اسلامی و طبیعی اشاره و خاطرنشان کردند: این آثار و خدمات گران‌بها باید به امت اسلامی معرفی شوند زیرا مایه‌ی افتخار و موجب یکپارچگی خواهند بود. همچنین افزودند یکی از مسائل بسیار مهم و موردنیاز کنونی دنیای اسلام، موضوع پیشرفت علمی و حرکت جدی در این زمینه است و علت اصلی تحت سلطه قرار گرفتن دنیای اسلام را عقب‌ماندگی علمی دانستند.

حرکت علمی ایران ۱۳ برابر متوسط جهانی

رهبر انقلاب، حرکت در مسیر پیشرفت علمی را وظیفه‌ی حکومت‌های اسلامی و نخبگان آن برشمردند و گفتند: نخبگان دنیای اسلام باید یک حرکت عظیم فکری و یک خواست عمومی برای پیشرفت علمی و رسیدن به قله‌ی علم و دانش را به وجود آورند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از حرکت جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت علمی به‌عنوان یک نمونه‌ی موفق یادکردند و افزودند: بر اساس گزارش‌های مراکز علمی جهانی، شتاب حرکت علمی ایران در سال‌های گذشته، ۱۳ برابر متوسط جهانی بوده است.

ایشان خاطرنشان کردند: ما این مسیر را تا رسیدن به مرزهای علم و دانش ادامه خواهیم داد و ایران برخلاف غربی‌ها، آمادگی انتقال دستاوردها و پیشرفت‌های علمی خود را به دیگر کشورهای اسلامی دارد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.