۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۲۱۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ دسته: مالیات
۰

کشور الجزایر اعلام کرده است که قصد دارد به منظور افزایش درآمدهای دولتی از طریق مالیات، برای اولین بار در سال آینده میلادی قانون مالیات بر ثروت را اجرایی نماید و از ثروتمندان این کشور مالیات بیشتری اخذ نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور الجزایر اعلام کرده است که قصد دارد به منظور افزایش درآمدهای دولتی از طریق مالیات، برای اولین بار در سال آینده میلادی یک مالیات اضافه بر ثروتمندان این کشور اعمال نماید.

طبق اعلام آقای احمد اویاهیا، نخست وزیر کشور الجزایر این کشور قصد دارد تنها از ثروتمندان مالیات بیشتری اخذ نماید و اعلام کرده است قانون مالیاتی جدید، بر ۹۰ درصد مردم این کشور تأثیری نخواهد داشت و تنها از ۱۰ درصد ثروتمند جامعه مالیات بیشتری اخذ خواهد شد.

کشور الجزایر در حدود ۴۱ میلیون نفر جمعیت دارد و دولت این کشور قصد دارد با وضع قانون جدید از ۴ میلیون نفر از افراد ثروتمندتر مالیات بیشتری دریافت نماید. قانون جدید مالیاتی کشور الجزایر قرار است از ابتدای سال آینده میلادی اجرایی شود.

با اینحال نخست وزیر الجزایر توضیحات بیشتری در خصوص جزئیات قانون مالیات بر ثروت این کشور و نحوه اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان ارائه نکرده است.

الجزایر یک کشور نفتی و عضو اوپک است و کاهش قیمت نفت در طول چند سال اخیر درآمدهای دولت این کشور را به طرز قابل توجهی کاهش داده است.

کاهش قیمت نفت و کسری بودجه ناشی از آن موجب شده است دولت الجزایر، اجرای قوانینی در راستای اصلاحات اقتصادی را در دستور کار قرار دهد. اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح بازار بورس و بازگشت به خدمات مالی اسلامی از برنامه های دولت الجزایر در راستای اصلاحات اقتصادی است.

علاوه بر این کاهش هزینه های نهادهای دولتی نیز یکی دیگر از اقدامات دولت الجزایر در راستای کاهش کسری بودجه بوده است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.