۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۴۹۵۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ دسته: سایر، مالیات، نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

خلاصه‌ای از پنجمین نشست از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «جایگاه مالیات در تقویت پول ملی و مهار تورم» در یک کلیپ منتشر شد.

به گزارش مسیر اقتصاد پنجمین نشست نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «جایگاه مالیات در تقویت پول ملی و مهار تورم» روز سه شنبه ۱۳ دی ماه به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با حضور آقایان مهدی موحدی بک‌نظر رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان امور مالیاتی، مجید فلاحی‌نیا معاون بررسی‌ها سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی، مهدی سرمست کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، میثم سادات‌فاطمی کارشناس اقتصادی، محمد قائدامینی کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی، میرهادی رهگشای کارشناس اندیشکده اقتصاد مقاومتی برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی دلایل ایجاد تورم در اقتصاد ایران از جمله «تضعیف پول ملی» و «عطش جذب نقدینگی در فعالیت‌های غیرمولد»، بر ضرورت استفاده از ابزارهای مالیاتی و به طور خاص مالیات بر عایدی سرمایه، به منظور جذابیت زدایی از سوداگری و سوق دادن منابع بانکی به سمت فعالیت‌های مولد تاکید شد.

در کلیپ زیر خلاصه‌ای از نظرات مطرح شده در این نشست قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ مالیات


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.