۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۳۶ ۰۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ دسته: انرژی، دومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

در این مقاله ضمن بررسی قوانین تحریم مصوب علیه ایران، یک دسته‌بندی مفهومی از حوزه‌های مختلف اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده در هر حوزه ارائه می‌دهیم. سپس بر اساس این دسته‌بندی، برخی از تحریم‌هایی که در آینده ممکن است اعمال شود را پیش‌بنی می‌کنیم. در پایان به برخی از راه حلهای مقابله با تحریم‌ها خصوصا در حوزه‌ی نفت و گاز اشاره شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا در راستای مقابله با انقلاب اسلامی ایران و جلوگیری از گسترش آن، از ابتدای پیروزی انقلاب تحریم‌هایی را علیه ایران وضع نموده است. از حدود ۶ سال گذشته، همراهی شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه‌ی اروپا باعث شده این تحریم‌ها وارد مرحله‌ی جدیدی شده و بسیار شدیدتر شوند، تا جایی که حتی رئیس جمهور آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بی سابقه می‌خواند. نوک پیکان تحریم‌ها، درآمدهای کشور در حوزه‌ی نفت و گاز را هدف گرفته است.

در این مقاله، ضمن بررسی قوانین تحریم مصوب علیه ایران، یک دسته‌بندی مفهومی از حوزه‌های مختلف اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده در هر حوزه ارائه می‌دهیم. سپس بر اساس این دسته‌بندی، برخی از تحریم‌هایی که در آینده ممکن است اعمال شود را پیش‌بنی می‌کنیم. در پایان به برخی از راه حلهای مقابله با تحریم‌ها خصوصا در حوزه‌ی نفت و گاز اشاره شده است.

این مقاله توسط سیدعلی روحانی، سیدعلی فاطمی، سیدمهدی بنی طبا و میرهادی رهگشای در دومین همایش اقتصاد مقاومتی با موضوع نفت و انرژی در بهمن ماه ۱۳۹۱ ارائه شده است.

دانلود از لینک زیر:

بررسی تحریم‌ها در حوزه‌ی نفت و گاز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.