۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۲۷۷۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ دسته: تولید
۰

روبرت هابک وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان، ضمن اشاره به اقدامات حمایتی متعدد دیگر کشورها از صنایع خود، گفت: سال آتی باید سال سیاست صنعتی اتحادیه اروپا باشد تا با تصویب اقدامات حمایتی، از خروج صنایع به کشورهایی همچون آمریکا جلوگیری کنیم.

به گزارش مسیر اقتصاد روبرت هابک معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و اقدام اقلیمی این کشور روز سه شنبه در کنفرانس صنعتی سالانه آلمان تاکید کرد که صنایع کشورهای اروپایی با چالش‌هایی مواجه هستند که باید بر آن‌ها غلبه کرد. آمریکا به تازگی قانون یک قانون حمایتی جامع از بخش تولید به تصویب رسانده (تحت عنوان قانون مقابله با تورم) و در این شرایط آلمان و اروپا نیز باید در پاسخ به این اقدام اروپا به فکر تقویت قوانین حمایتی و سیاست صنعتی خود باشند.

سال ۲۰۲۳ باید سال سیاست صنعتی اروپا باشد

برلین قصد دارد با چالش هایی که از قانون شاخص کاهش تورم واشنگتن ناشی شده را نه به شیوه سیاست داخلی که در ساختار کلی اتحادیه اروپا مقابله کند. در این چارچوب، برلین برای مقابله با خروج صنایع آلمان از چالش های پیش رو، سال میلادی آتی را سال اروپایی سیاست صنعتی اعلام کرد. به گفته معاون صدراعظم آلمان، سال ۲۰۲۳ به طور قطع متاثر از سیاست‌های صنعتی خواهد بود. هوک می گوید آنهایی که گمان می کنند می‌گذاریم تا آلمان به عنوان یک قطب صنعتی  از هم بپاشد در اشتباه هستند.

آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان هر زمان که اعلام می کند می خواهد از قدرت مالی خود برای رفع چالش ها استفاده کند این مساله دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نگران می کند از آنجایی که بسته کمک دولتی ۲۰۰ میلیارد یورویی برلین به نارضایتی اروپایی ها از وین تا پاریس منجر شده است. معاون صدراعظم آلمان می گوید پاریس و برلین راهبردهایشان را با هم توسعه خواهند داد.

بر این اساس و در هفته های پیش رو گام های مشخصی از سوی دو کشور برداشته می‌شود که به شتاب بخشی به کمک‌های دولتی منجر خواهد شد. با وجود این، برلین تاکید دارد که همچنان مذاکرات با واشنگتن در خصوص قانون کاهش تورم ادامه دارد.

منبع: یوروکتیو

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.