۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۲۶۳۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ دسته: پول و بانک
۰

نیویورک به عنوان نخستین ایالت در آمریکا، با هدف کنترل مصرف برق، قانون محدودیت استخراج ارزهای دیجیتال را امضا کرد. این اقدام نیویورک اگر از سوی دیگر ایالت‌ها نیز تکرار شود، ریسک فعالیت در حوزه رمزارزها را به شدت افزایش می‌دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد نیویورک به عنوان نخستین ایالت در ایالات متحده قانون محدودیت استخراج ارزهای دیجیتال را امضا کرد که اقدامی خطرناک برای حامیان کریپتو محسوب می‌شود. با امضای این قانون از سوی «کتی هوکول» فرماندار نیویورک، شرکت های استخراج ارزهای دیجیتال که امیدوار به عملیاتی شدن آن در نیویورک بودند، به طور قطع باید برنامه هایشان را اصلاح کنند.

قانون محدودیت استخراج ارزهای دیجیتال که بر حفاظت از محیط زیست متمرکز است، توقفی دو ساله برای صدور مجوزهای جدید و یا تمدید فعالیت مزارع استخراج رمزارز با استفاده از سوخت های فسیلی را به دنبال خواهد داشت. طبق قانون مصوب، وزارت حفاظت از محیط زیست نیز موظف است این موضوع که استخراج رمزارزها آیا بر تلاش های دولت برای مقابله با تغییرات آب و هوایی اثرگذار است یا نه را بررسی کند. لایحه محدودیت استخراج رمزارزها در ماه ژوئن گذشته به تصویب رسید و تضمینی هم برای این که به قانون تبدیل شود وجود نداشت. این لایحه که به تازگی روی میز فرماندار نیویورک آمده تبدیل به قانون شده است.

ریسک حوزه ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد

استخراج رمزارزها خصوصا مکانیسم اثبات کار که مصرف انرژی بسیار بالایی دارد، همواره یک نگرانی عمده برای سیاستمداران و گروه های مختلف دوستدار محیط زیست بوده است.

اثبات کار یک مکانیسم اجماع آزمایش شده است که محبوب ترین رمز ارزهای جهان یعنی بیت کوین و اتریوم را برای چندین سال امن و غیر متمرکز نگه داشته است. از آنجایی که این مکانیسم بار زیادی را بر شبکه برق تحمیل می کند، برخی شرکت های تخصصی حتی اقدام به راه اندازی نیروگاه های گاز طبیعی جهت عملیات استخراج کرده اند. حال، پاسخ به این سوال که آیا دیگر ایالت ها در آمریکا ادامه دهنده اقدام نیویور ک خواهند بود یا نه، سخت است. در تگزاس هم سناتورهای دمکرات دولت را تحت فشار گذاشته اند تا در خصوص تقاضای انرژی برای استخراج رمزارزها اقدامی صورت دهد که تاکنون تصمیمی از سوی دولت در این باره گرفته نشده است. اینکه قوانین محدود کننده نیز منجر به عقب نشینی طرفداران ارزهای دیجیتال نشده جای تعجب ندارد اما با ریسک فعالیت فعالین این حوزه را افزایش می‌دهد.

منبع: بی گیک

انتهای پیام/ پول و بانک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.