۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۱۶۵۴ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ دسته: پول و بانک
۰

در راستای گشودن فرصت‌های مالی برای مسلمانان، یک شرکت آلمانی در حال ساخت ارز دیجیتال و بلاک چین منطبق با شریعت اسلام است. رمزارز کایزکوین (Caizcoin) با اصول مالی اسلام مطابقت خواهد داشت و تراکنش‌های مربوط به موارد ممنوع در شریعت را پشتیبانی نمی‌کند.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت آلمانی فین‌تک Caiz Development در حال ساخت ارز دیجیتال و بلاک چین منطبق با شریعت اسلام است. این تصمیم در راستای گشودن فرصت‌های مالی برای میلیون‌ها مسلمان در کشورهای در حال توسعه است. براساس این گزارش، کایزکوین (Caizcoin) با اصول مالی اسلام مطابقت خواهد داشت و همچنین این رمزارز اسلامی تراکنش‌های منطبق با قوانین شریعت را ارائه می‌دهد.

جورج هانسن، مدیر اجرایی کایزکوین در اینباره اظهار داشت: در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹،  ایده ساختن ارز دیجیتالی را در ذهن داشتیم تا بتواند در جهان اسلام مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از تصمیم به طراحی، با علمای اسلامی در مورد جایز بودن یا نبودن آن گفت‌وگو کردیم. ما بیشترین تلاش‌ها را انجام دادیم تا این رمزارز مطابق با قوانین اسلامی باشد. همچنین به دنبال محصولی فراگیر هستیم که برای همه قابل استفاده باشد.

بر اساس گزارش ماه گذشته پلتفرم بلاک‌چین Chainalysis، منطقه منا سریعترین بازار ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه را دارد، بطوریکه ۹.۲ درصد از تراکنش‌های ارز دیجیتال جهان را از ماه جولای ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

کایز معاملات ممنوعه از نظر اسلام را پشتیبانی نمی‌کند

طبق گزارش موسسه بیزنس اند استراتژی، حدود ۲۲ درصد از جمعیت شورای همکاری خلیج فارس بدون بانک ارز دیجیتال هستند در حالیکه این رقم در شمال آفریقا به ۶۰ درصد می‌رسد.

بیشترین موارد استفاده از کایزکوین در ایالات متحده یا اروپا که تقریبا همه مردم حساب بانکی دارند، نیست. بلکه در کشورهای در حال توسعه‌ای هست که در آن خدمات مالی نفوذ کمتری دارد و کاربران بدون بانک ارز دیجیتال هستند. از همین روی، بزرگترین بازارهای این شرکت در جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه و آفریقا و همچنین جوامع مهاجر اروپا و آمریکای لاتین است.

همچنین بر اساس اظهارات شرکت آلمانی؛ کایزکوین معاملات ممنوعه اسلام مانند الکل، مواد مخدر، قمار و پورنوگرافی را پشتیبانی نمی‌کند. این شرکت در حال حاضر یک دفتر بازاریابی در امارات دارد، همچنین در حال ساخت توکنی بر روی بلاک چین است.

بنیانگذاران کایزکوین همچنین در فعالیت‌های خیریه و مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت دارند. به عنوان مثال، Caiz Development اخیراً از مجسمه یورو در فرانکفورت آلمان حمایت مالی کرده است. همچنین، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ساخت آکادمی‌های فوتبال برای کودکان در سنگاپور، مالزی و اندونزی است.

در ضمن کایزکوین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، بلاک چین و رابط برنامه نویسی خود را برای اتصال با ارائه دهندگان خدمات مالی، بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت راه اندازی خواهد کرد.

کایزکوین در مرحله جمع آوری سرمایه است

آقای هانسن گفت: ما کیف پول کایز و اپلیکیشنی را راه اندازی خواهیم کرد تا مردم بتوانند بدون حساب بانکی و صرفاً از طریق تلفن همراه خود به اکوسیستم دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگرچه فروش‌های خصوصی را آغاز کرده‌ایم، اما در بسیاری از صرافی‌ها معاملات را راه‌اندازی خواهیم کرد تا جذب سرمایه برای گسترش بیشتر این رمزارز در سال جاری را افزایش دهیم. همچنین، فعالیت ما در زنجیره اتریوم خواهد بود و در ژانویه یا فوریه- سال ۲۰۲۳- به بلاک چین Stellar تغییر خواهیم داد.

به گفته مسئولان کایزکوین، پیش فروش این رمزارز آغاز شده و زمانی که شرایط بازار تثبیت شد، دسترسی افراد در صرافی‌ها امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر، کایزکوین در پنج صرافی دیجیتال، از جمله P۲P، b۲b، BigOne، Biconomy و Bittrex در دسترس است.

منبع: نشنال نیوز

انتهای پیام/ پول و بانک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.