۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۱۶۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ دسته: کشاورزی
۰

جنگ روسیه و اوکراین و تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد چالش‌هایی در امنیت غذایی جهان به خصوص در تامین ذرت و کنجاله سویا به عنوان خوراک اصلی دام و طیور شده است. نمایشگاه تجاری دام و طیور اروپا در کشور آلمان، به منظور حفظ پایداری در تولید محصولات غذایی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های پیشرو، از ۱۵ الی ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. در این نمایشگاه امکان استفاده از جلبک‌ها و حشرات به عنوان منابع پروتئینی جدید در جیره دام و طیور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش مسیر اقتصاد امروزه چالش‌های جدیدی برای امنیت غذایی جهان با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و تغییرات آب و هوایی ایجاد شده است. عملکرد محصولات کشاورزی با تغییرات آب و هوایی به دلیل افزایش دما و خشکسالی تحت تاثیر قرار گرفته است. این تغییرات باعث تحولاتی در بازارهای جهانی شده است به طوری که عرضه نهاده های اصلی خوراک دام و طیور کاهش یافته و با افزایش قیمت همراه شده‌اند. این عوامل تولیدکنندگان محصولات پروتئینی در جهان را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

برگزاری نمایشگاه تجاری دام و طیور از ۱۵ الی ۱۸ نوامبر در آلمان

در همین راستا دولت آلمان به منظور تامین غذایی اساسی، بهترین مناطق و زمین‌های کشاورزی خود را در اختیار کشت محصولات اساسی کشاورزی قرار داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این کشور ۱ میلیون هکتار از مزارع کشاورزی خود را تحت کشت علوفه سبز و یونجه به عنوان خوراک اصلی دام قرار داده است.

از طرفی برگزاری نمایشگاه تجاری دام و طیور با هدف انتقال راهکارهای تغذیه‌‌ای برای افزایش بهره‌وری و حفظ پایداری در تولید محصولات غذایی، جزء دیگر اقدامات کشور آلمان قرار گرفته است. این نمایشگاه تجاری از ۱۵ الی ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ در شهر هانوفر آلمان برگزار خواهد شد.

معرفی «جلبک‌ها» و «حشرات» به عنوان منابع پروتئینی جدید در جیره دام و طیور

جلبک‌ها و حشرات به عنوان منابع پروتئینی جدید در جیره دام و طیور هستند که جزء دستاوردهای نوآورانه‌ی شرکت های پیشرو در سطح بین الملل محسوب می شود. این دو محصول در نمایشگاه تجاری دام و طیور آلمان مورد بحث قرار خواهند گرفت.

منبع: Euro Tier

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.