۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۱۳۵۹ ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ دسته: تولید
۰

چهارمین نشست از سلسله نشست «قاچاق؛ ریشه‌ها و راهکارهای مقابله» ذیل گفتگوهای مسیر پیشرفت، با موضوع «سهم استثنائات و معافیت‌های تجاری از قاچاق کشور» روز سه‌شنبه ۳ آبان ماه، با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد سلسله نشست «قاچاق؛ ریشه ها و راهکارهای مقابله» ذیل گفتگوهای مسیر پیشرفت، با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌شود. این سلسله نشست با هدف بررسی پدیده قاچاق در کشور و ارائه راهکار برای حل آن، طراحی شده است.

رویکرد گفتگوهای مسیر پیشرفت، سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و در هر سلسله نشست آن، یک موضوع محوری مدنظر قرار می گیرد. بر این اساس، سلسله نشست تخصصی قاچاق؛ ریشه ها و راهکارهای مقابله در ۴ محور «مفهوم قاچاق در ایران و ریشه یابی علل حجم بالای قاچاق»، «اهمیت حکمرانی گمرکی و راه حل‌های پیشگیری از قاچاق»، «اهمیت مسدود کردن جریان مالی قاچاق» و «بررسی و مقایسه راهکارهای اصلی مبارزه با قاچاق»، برگزار خواهد شد.

سهم استثنائات و معافیت‌های تجاری از قاچاق کشور

چهارمین جلسه از این سلسله نشست به محور بررسی و مقایسه راهکارهای اصلی مبارزه با قاچاق با موضوع «سهم استثنائات و معافیت‌های تجاری از قاچاق کشور» اختصاص دارد. میزبان این نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

در این نشست، سعید جلیلی‌قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، علیرضا دهقانی‌نیا رئیس دبیرخانه کمیته ملی مبارزه با قاچاق سازمان یافته، جلال امینی رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا، حامد آقابابایی کارشناس تجارت خارجی پژوهشکده سامانه‌های هوشمند، حسام محمدی‌فرد کارشناس امور بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس و محمد کیا رئیس اداره نظارت بر امور تجاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور خواهند داشت.

این نشست در تاریخ سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌‌شود. پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.