۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۸۱۳۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ دسته: جمعیت، دولت و حکمرانی
۰

دولت سنگاپور با ارائه بسته‌های حمایتی گوناگون از بدو تولد فرزند تا پیش‌دبستانی، فرزندآوری خانواده‌ها را تشویق می‌کند. این حمایت‌ها مواردی همچون کمک‌های مالی و یارانه‌ای، تخفیف‌های مالیاتی و خدمات درمانی و آموزشی را شامل می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت سنگاپور حمایت‌های متعددی را از خانواده‌ها به منظور تشویق فرزندآوری در دستورکار دارد. به طور خاص با تولد هر فرزند، دولت سنگاپور مبلغی را به عنوان هدیه در پنج قسط تا ۱۸ ماهگی نوزاد برای او در نظر گرفته‌است. این مبلغ برای فرزند اول و دوم هرکدام ۸ هزار دلار و برای فرزندان بعدی هرکدام ۱۰ هزار دلار است.

یارانه نقدی، جایزه دولت سنگاپور برای تولد فرزند بیشتر

علاوه بر این با افتتاح حساب در بانک‌های تعیین شده، مبلغ اولیه ۳ هزار دلار برای هر فرزند پس‌انداز می‌شود و بعد از آن تا ۱۲ سالگی فرزند، به ازای هر دلار پس‌انداز والدین در این حساب، تا سقف مشخص شده، یک دلار توسط دولت پس‌انداز می‌شود. والدین می‌توانند مبالغ ذخیره شده در این حساب را صرف خدمات آموزش و نگهداری مثل مهد کودک، خدمات درمانی، حق بیمه و محصولات دارویی تایید شده کنند. اگر بعد از ۱۲ سالگی مبلغی در حساب فرزند باقی بماند، به حساب دیگری که مربوط به هزینه‌های تحصیلات متوسطه است منتقل می‌شود.

با توجه به کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری در دوران همه‌گیری کووید ۱۹، دولت سنگاپور علاوه بر طرح حمایتی عمومی،هدیه نقدی ۳هزار دلاری برای فرزندان متولد اول اکتبر ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته‌است. برای کمک در نگهداری از فرزندان زیر ۱۶ سال، سالمندان بالای ۶۷ سال و معلولان در منزل، در کشور سنگاپور می‌توان از کارگران مهاجر کمک گرفت و از امتیاز مالیاتی ۶۰ دلار در ماه بهره‌مند شد.

حمایت های مالی دولت سنگاپور به مردم برای فرزندآوری

تخفیف‌های مالیاتی والدین به میزان ۵ هزار دلار برای فرزند اول، ۱۰ هزار دلار برای فرزند دوم و ۲۰ هزار دلار برای فرزند سوم، از جمله طرح‌های تشویقی فرزندآوری در سنگاپور هستند. در زمانی که فرزندان ازدواج نکرده، در حال تحصیل هستند و درآمدی ندارند، ۴ هزار دلار تخفیف مالیاتی و برای نگهداری از فرزندان معلول ۷هزار و ۵۰۰ دلار تخفیف مالیاتی در نظر گرفته شده‌است. برای مادران شاغل نیز به ترتیب معافیت‌های ۱۵، ۲۰ و ۲۵ درصد برای تولد فرزند اول، دوم و سوم به بعد تا سقف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود.

در صورتی که مادری شاغل باشد و پدربزرگ و مادربزرگ از فرزندان زیر ۱۲ سال او مراقبت می‌کنند، واجد شرایط کمک ۳ هزار دلاری برای نگهداری از پدربزرگ و مادربزرگ خواهد بود. علاوه بر این، مادران شاغل می‌توانند از یارانه ماهیانه برای سپردن نوزاد و کودکان خود به شیرخوارگاه و مهد کودک استفاده کنند. برای مادران با درآمد کمتر، مبلغ بیشتری یارانه نگهداری از فرزندان تخصیص داده شده‌است.

در حوزه بهداشت و درمان، علاوه بر کمک هزینه بیمه برای مسائل عادی، کمک هزینه‌هایی برای درمان‌های پرهزینه مثل دیالیز و شیمی‌درمانی در نظر گرفته شده است و سلامت تمام فرزندان در طرح‌های واکسیناسیون و غربالگری سلامت پایش می‌شود. از ابتدای سال ۲۰۲۰ نیز صدور اولین گذرنامه برای فرزندان نیز بدون هزینه انجام می‌شود.

منبع: made for families

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.