۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۲۳۶۳ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰ دسته: دولت و حکمرانی
۱

۶ ماه بعد از وعده وزیر اقتصاد صورتهای مالی و گزارش حسابرسی سازمان حسابرسی ۳۱۳ شرکت دولتی، هفت بانک، ۲ بیمه دولتی و چهار شرکت تابعه وزارت امور اقتصاد در روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، در پایگاه اطلاع رسانی کدال بارگذاری شد و در اختیار عموم قرار گرفت. شفافیت عملکرد و وضعیت شرکت‌های دولتی اولین گام اصلاح ناکارآمدی‌هاست و انتظار می‌رود انتشار صورت‌های مالی آن‌ها تداوم داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد احسان خاندوزی پس از تصدی وزارت اقتصاد، وعده شفافیت شرکتهای دولتی را داده بود و زمانی یک ماهه برای انتشار صورتهای مالی این شرکت‌ها تعیین کرده بود. در بازه یک ماهه صرفا اطلاعات بانک ملی منتشر شد و به نظر می‌رسید خاندوزی به وعده‌اش عمل نکرده است. با این اوصاف پس از گذشت بیش از ۶ ماه از آن زمان، صورتهای مالی و گزارش حسابرسی سازمان حسابرسی ۳۱۳ شرکت دولتی، هفت بانک، ۲ بیمه دولتی و چهار شرکت تابعه وزارت امور اقتصاد در روز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، در پایگاه اطلاع رسانی کدال بارگذاری شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتشار صورتهای مالی شرکتهای دولتی اولین گام اصلاح ناکارآمدی‌ها

این اقدام وزارت اقتصاد در راستای افزایش شفافیت عملکرد و وضعیت شرکت‌های دولتی صورت گرفته و میتوان اطلاعات پایه و مفیدی از شرکت‌های دولتی در اختیار مردم و کارشناسان قرار دهد تا بدین واسطه، عوامل ناکارامدی و زیان برخی شرکت‌ها شناسایی و رفع شود.

ضمن تقدیر از این اقدام، لازم است بر این مطلب تأکید شود که تداوم انتشار سالانه این صورتهای مالی از اهمیت بالایی برخوردار است و در گام‌های بعدی میتوان صورتهای مالی شرکت ملی نفت را نیز در پایگاه اطلاع رسانی کدال منتشر نمود.

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی

  1. سلام
    این لیست ظاهرا خیلی ناقصه!
    آیا از میان انبوه شرکت های فولادی فقط فولاد آذربایجان دولتیه؟!
    ردیابی سهامداران عمده ی بیشتر شرکت های فولادی بزرگ کشور به دولت می رسه!
    چرا شرکت های با گردش مالی بزرگ دولت توی این لیست نیستند؟؟؟!!!!

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.