۲۷ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۶۰۴۹ ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

جعفر قادری عضو کمیسیون جهش تولید مجلس، ضمن تاکید بر اهمیت توسعه سریعتر توافق ۲۵ ساله با کشور چین گفت: عملکرد دولت سیزدهم در طول ماه‌های اخیر در توسعه روابط با چین مطلوب نیست و انتظار می‌رود با بهره‌گیری از افراد کارآمد و با انگیزه، هرچه سریعتر شاهد تحولات مثبتی در توسعه مناسبات دوجانبه ایران و چین باشیم.

توافق ۲۵ ساله ایران و چین یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در طول سال‌های اخیر باهدف بهره مندی بیشتر ایران از مزایای تعاملات اقتصادی و تجاری خارجی در دستورکار قرار گرفته است. در این راستا جعفر قادری، عضو کمیسیون جهش تولید و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن تاکید بر اهمیت پیشبرد پرسرعت توسعه تعاملات با کشور چین گفت: از دولت سیزدهم انتظار میرفت با توجه به شعارهایی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود، توسعه روابط با کشور چین را در اولویت قرار دهد و در ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت، شاهد پیشرفت‌های به مراتب بیشتری در مقایسه با دولت قبل در این زمینه باشیم.

عملکرد دولت در پیشبرد توافق ۲۵ ساله با چین مطلوب نیست

وی افزود: اما در طول ماه‌های اخیر دولت سیزدهم عملکرد مطلوبی در پیشبرد توافق ۲۵ ساله ایران و چین نداشته است و از زمان شروع به کار دولت، هیچ خبری از توسعه روابط نشنیده‌ایم.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این درحالیست که توسعه مناسبات با کشوری همچون چین مزایای متعددی برای کشور دارد و لازم است در اولویت دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم قرار بگیرد.

جای خالی افراد توانمند در پیشبرد توافق ۲۵ ساله ایران و چین

قادری ضمن اشاره به اینکه در دولت قبل آقای لاریجانی مسئول پیگیری مستقیم توسعه تعاملات با کشور چین بود، ادامه داد: بعد از پایان دولت قبل و شروع به کار دولت سیزدهم، آقای لاریجانی از این مسئولیت هم کناره گیری کرد و تا جایی که ما اطلاع داریم، در حال حاضر معاون اول رئیس جمهور به طور مستقیم مسئول پیشبرد امور مربوط به توافق ۲۵ ساله با چین است، ولی تا به حال از پیگیری های ایشان خبری منتشر نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: انتظار میرود معاون اول رئیس جمهور هم خود به اندازه کافی روی این موضوع متمرکز شود و هم از افرادی در این پرونده بهره بگیرد که کارآمدی آن‌ها در طول سال‌های اخیر اثبات شده است و انگیزه کافی برای پیشبرد امور دارند. کم توجهی به توسعه روابط با چین باعث میشود وضعیت فعلی که در آن یک انفعال در توسعه روابط مشاهده می‌شود، ماندگار بماند.

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.