۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۵۰۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ دسته: انرژی
۰

نرخ تورم ماهانه در آمریکا درحدود ۰.۹ درصد گزارش شده است که در صورت تداوم آن در ماه‌های آتی اقتصاد آمریکا شاهد تورم سالانه دورقمی خواهد بود. در این شرایط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر اینکه کاهش نرخ تورم در اولویت دولت است، گفت: مهمترین دلیل افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی است و دولت در تلاش است قیمت انرژی را کاهش دهد و از این طریق روند نرخ تورم را کاهشی نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در ۳۰ سال اخیر رسیده و یکی از مهمترین دلایل افزایش تورم در این کشور، افزایش قیمت حامل‌های انرژی عنوان شده است. در چنین شرایطی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در اولویت دولت این کشور قرار دارد.

مقامات دولتی و همچنین تحلیلگران اقتصاد آمریکا معتقدند تورم کنونی آمریکا که درحال حاضر از نرخ ۶ درصد فراتر رفته، نمیتواند یک تورم گذرا باشد و انتظار می‌رود در ماه‌های آتی اقتصاد آمریکا با تورم‌های بالای ۶ درصد کنونی مواجه شود.

تلاش آمریکا برای کاهش قیمت انرژی به منظور مقابله با تورم

جو بایدن هفته گذشته در این خصوص گفت: تورم به قدرت خرید مردم آسیب می‌زند و به همین دلیل تغییر روند افزایشی تورم یک اولویت مهم برای من است. بر اساس نظر کارشناسان، مهمترین دلیل افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. به همین دلیل من به شورای ملی اقتصاد دستور داده‌ام که راهکارهایی مناسب برای کاهش قیمت انرژی و در نهایت تغییر روند افزایشی تورم پیشنهاد بدهند. همچنین به کمیسیون تجارت فدرال دستور داده ام که از هرگونه قیمت گذاری غیرعادلانه و انحصاری در بازار جلوگیری شود.

مقامات دولت آمریکا امیدوارند با احیای شرایط بخش تولید و گذار از محدودیت‌های کرونایی، نرخ تورم نیز به مرور زمان کاهش یابد. اما گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که نرخ تورم روندی فزاینده دارد و هم اکنون نیز به یک مسئله مهم در محافل سیاسی و اقتصادی این کشور تبدیل شده است.

آخرین نرخ تورم ماهانه در آمریکا درحدود ۰.۹ درصد گزارش شده است که در صورت تداوم آن در ماه‌های آتی اقتصاد آمریکا شاهد نرخ تورم سالانه دورقمی خواهد بود.

منبع: بلومبرگ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.