۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۴۹۸۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ دسته: انرژی
۰

در شرایطی که به دلیل کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت انرژی، نرخ تورم در ترکیه به بیش از ۲۰ درصد رسیده است، دولت این کشور قصد دارد برای کاهش هزینه‌های مردم، قیمت برق را برای اقشار کم درآمد کاهش دهد. این درحالیست که به گفته اردوغان، دولت ترکیه درحال حاضر هم به مصرف برق از سوی اقشار کم درآمد یارانه می‌دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد اقتصاد ترکیه در شرایط مطلوبی قرار ندارد و به طور خاص درپی کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت انرژی، نرخ تورم در این کشور به حدود ۲۰ درصد رسیده است. کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها بیش از همه اقشار کم درآمد را در ترکیه تحت تاثیر قرار داده و از این روی دولت این کشور در تلاش است با اقداماتی همچون کاهش قیمت برق به بهبود شرایط معیشتی مردم کمک کند.

کاهش قیمت برق در ترکیه باهدف کمک به اقشار کم درآمد

در همین راستا دولت ترکیه یک بسته اقتصادی شامل افزایش حداقل حقوق، کاهش قیمت برق و افزایش حقوق کارکنان دولت را برای کمک اقشار کم درآمد در دستورکار قرار داده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنان ضمن اظهار اینکه دولت درحال حاضر هم به مصرف برق از سوی اقشار کم درآمد یارانه می‌دهد، گفت: در عین حال به دلیل افزایش فشارهای اقتصادی به مردم، دولت قصد دارد دو بخش ثابت از هزینه قبض‌های برق را حذف کند و از بخش بیشتری از درآمدهای خود از این ناحیه چشم پوشی نماید.

بر اساس این تصمیم دولت اردوغان از این پس قیمت برق برای اقشار کم درآمد و کم مصرف ترکیه ۳ درصد کاهش خواهد یافت.

ازدوغان تاکید کرده است در شرایط بحرانی که در بازار انرژی جهانی به وجود آمده، دولت باید شرایطی را فراهم کند که نه به خانواده‌ها فشار اقتصادی مضاعفی وارد شود و نه شرکت‌های مشغول در بخش انرژی از تعادل مالی خارج شوند.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.