۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۴۹۸۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ دسته: مالیات
۰

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، در واکنش به پیشنهاد اخذ مالیات از سود سهام نقد نشده ابرثروتمندان آمریکایی یک نظرسنجی در صفحه شخصی خود برپا کرد. بر اساس نتایج نهایی این نظرسنجی، که بیش از ۳.۵ میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند، ۵۸ درصد مردم موافق فروش سهام این فرد ثروتمند برای پرداخت مالیات سود سهام هستند. بر اساس این طرح اگر ارزش سهام یک فرد ثروتمند بالا برود، وی مشمول پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؛ حتی اگر سهام خود را نفروشد و هیچ درآمد نقدی از این محل کسب نکند.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از پیشنهادات اصلاحی اعضای حزب دموکرات آمریکا در قوانین مالیاتی این کشور، به اخذ مالیات بیشتر از ثروتمندان باهدف جبران بخشی از کسری بودجه عظیم دولت این کشور است. دموکرات‌ها که اکنون دولت را نیز در اختیار دارند، معتقدند در حال حاضر در آمریکا ثروتمندان به مراتب کمتر از میزان عادلانه، مالیات پرداخت می‌کنند و حتی به دلیل استفاده از انواع و اقسام معافیت‌ها، درصد میانگین پرداخت مالیات از سوی آن‌ها کمتر از میانگین مردم آمریکاست.

اخذ مالیات از سود سهام ابرثروتمندان آمریکایی

در همین راستا یکی از پیشنهادات مطرح شده، اخذ مالیات از سود سهام نقد نشده ابر ثروتمندان است. بر اساس این طرح اگر ارزش سهام یک فرد ثروتمند بالا برود، وی مشمول پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؛ حتی اگر سهام خود را نفروشد و هیچ درآمد نقدی از این محل کسب نکند.

این بخش از طرح پیشنهادی دموکرات‌ها که دست کم ۷۰۰ میلیاردر آمریکایی را شامل می‌شود، با واکنش‌های متفاوتی در جامعه آمریکا مواجه شده است.

موافقت مردم با اخذ مالیات از سود سهام ثروتمندان

در واکنش به این پیشنهاد مالیاتی، ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا که بر اساس آمار ثروتمندترین فرد جهان است، در صفحه شخصی خود یک نظرسنجی برگزار کرد. ماسک در این نظرسنجی توضیح داد که چون از افزایش ارزش سهام خود هیچ آورده نقدی ندارد، برای پرداخت مالیات مدنظر دموکرات‌ها، باید ۱۰ درصد از سهام شرکت تسلا را بفروشد و از مخاطبان سئوال کرد که آیا با این اقدام موافقند یا خیر.

بر اساس نتایج نهایی این نظرسنجی که بیش از ۳.۵ میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند، ۵۸ درصد مردم موافق فروش سهام این فرد ثروتمند برای پرداخت مالیات سود سهام هستند.

پس از این نظرسنجی، آقای ماسک که علاوه بر شرکت تسلا، صاحب شرکت‌های اسپیس ایکس، بورینگ، نورالینک و اوپن ای آی نیز هست، به سرعت اقدام به فروش سهام خود کرده است و قصد دارد به میزان ۷ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت خودروسازی تسلا را به فروش برساند. این اقدام ماسک یکی از بزرگترین کاهش قیمت‌های تاریخ سهام شرکت تسلا را در بازه زمانی یک هفته‌ای در پی داشته است.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.