۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۳۳۹۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ دسته: انرژی
۰

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته اقتصاد انرژی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد. این کمیته به منظور پیگیری تخصصی مسائل و مشکلات اقتصاد بخش انرژی کشور در مجلس و به ریاست آقای توانگر ایجاد گردیده است. دبیرخانه این کمیته نیز ذیل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد از تشکیل کمیته اقتصاد انرژی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

توانگر با بیان اینکه دبیرخانه ی این کمیته در کمیسیون اقتصادی تشکیل شده است گفت: یکی از مهم ترین چالش های حوزه انرژی کشور موضوعات اقتصادی مرتبط با این حوزه است که در این کمیته به طور ویژه به آنها پراخته خواهد شد.

رییس کمیته اقتصاد انرژی مجلس تاکید کرد: تا زمانی که حوزه‌ی انرژی از اقتصادی در یک ثبات و توازن نسبی قرار نگیرد حل مسائل این بخش امکان پذیر نخواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به مسائلی همچون عدم سرمایه گذاری در پروژه های بالادستی نفت و گاز و نیز پروژه های احداث نیروگاهی گفت: اقتصاد نامتوازن بخش انرژی سبب شده است نه تنها دولت توان و امکان سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی این حوزه را نداشته باشد، بلکه بخش خصوصی نیز رغبتی به این کار نداشته باشد.

اولویت های کمیته اقتصاد انرژی مجلس

عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، با تاکید بر اولویت بندی مسائل اقتصادی انرژی با هماهنگی کمیسیون انرژی گفت: موضوعاتی مانند اصلاح رابطه ی مالی شرکت ملی نفت و وزرات نفت، اصلاح ساختار مالکیت شرکت های توزیع برق ، حل اختلاف وزارت نفت و نیرو در خصوص قیمت گاز نیروگاه ها، پیگیری روش های جذب سرمایه های مردمی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی، اصلاح نظام تعرفه گذاری برق و پیگیری عرضه برق در بورس انرژی، مسائل مربوط به مطالبات خارجی وزارت نفت و نیرو در ازای صادارات برق و صادارات گاز از موضوعات اولویت دار برای پیگیری در کمیته اقتصاد انرژی می باشند.

عضو شورای اقتصاد افزود: در این کمیته با تمرکز بر شناخت مشکلات اقتصادحوزه انرژی و طراحی راهکار برای حل این مسائل مبتنی بر مبانی چشم اندازه ها و اسناد بالادستی و هم‌اندیشی جهت ارزیابی و تدقیق آن، بررسی تجربیات جهانی، طرح مباحث در فضای نخبگانی و پیگیری راهکارهای ارائه شده از دستگاه‌های اجرایی مرتبط، امیدوار به پویا شدن اقتصاد بخش انرژی در کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش هستیم.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.