۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۹۵۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روند افزایشی موج گرما در هفته جاری ادامه خواهد داشت و هر یک درجه افزایش دمای هوا حدود ۱۳۵۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند. با این پیش‌بینی میزان مصرف برق کشور در هفته جاری به رقم بی‌سابقه ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات خواهد رسید.

به ‌گزارش مسیر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با رادیو پیام با تاکید بر این که مردم می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای گازی خود روی ۲۴ تا ۲۵درجه(دمای آسایش) به کاهش مصرف برق خود کمک کنند، گفت: مردم با تنظیم کولرهای گازی روی این درجه، می‌توانند در تامین مطمئن برق سهم بسزایی داشته باشند.

۱۵۰۰ مگاوات رشد مصرف برق با هر درجه افزایش دما

وی با بیان این که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روند افزایشی موج گرما در هفته جاری ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: هر یک درجه افزایش دمای هوا حدود ۱۳۵۰ مگاوات تا ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند که با این پیش‌بینی میزان مصرف برق کشور را در هفته جاری به رقم بی‌سابقه ۵۲ تا ۵۳ هزار مگاوات خواهد رساند.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: ساعت‌های اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند، دمای ترموستات کولر گازی را روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار در این ساعت‌ها استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه استفاده از دور کند کولر آبی در زمان اوج مصرف و نصب سایبان روی کولر تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد، گفت: تغییر درجه ترموستات کولر گازی از ۱۸ به ۲۴ درجه معادل ۲۰ درصد و خاموش کردن هر لامپ اضافی، در زمان اوج مصرف هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کاهش می‌دهد.

مشترکین پرمصرف مشمول افزایش ۱۶ درصدی تعرفه می‌شوند

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰ درصد کاهش مصرف برق ۲۰ درصد از هزینه بهای برق مصرفی در قبوض کاهش می‌یابد، ادامه داد: امسال نیز در زمان اوج مصرف تابستان، برای مشترکان پرمصرف، ۱۶ درصد بیش از تعرفه سایر مشترکان بهای برق افزایش می‌یابد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر لزوم خاموش کردن لامپ‌ها و تجهیزات سرمایشی در زمان خروج از خانه و یا ادارات گفت: در زمان اوج مصرف سال گذشته مصرف برق کشور به ۵۷ هزار و ۶۸۱ مگاوات رسید که اگر مصرف فعلی ادامه یابد امسال این رقم به ۶۰ هزارمگاوات خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از پاداش خوش مصرفی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.