۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۴۸۱۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ دسته: تولید
۰

امیری کارآفرین کردستانی با بیان اینکه درحال حاضر نظام بانکی منابع مالی را به بخش‌های غیر تولیدی هدایت می‌کند و عملا بانک‌ها به رقیبی برای تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند، افزود: هدایت نقدینگی نظام بانکی به بخش‌های تولیدی لازمه توسعه کارآفرینی است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد فعالان بخش تولید ایران همواره از عدم تأمین مالی و نداشتن نقدینگی گلایه می‌کنند؛ وظیفه‌ای که نظام بانکی با سپرده‌هایی که از مردم دریافت می‌کند بر عهده دارد. اما درحال حاضر هدایت نقدینگی بانک‌ها به درستی انجام نمی‌شود و این مسئله مشکلات گسترده‌ای را برای بخش‌های تولیدی ایجاد کرده است.

تسهیلات بانکی مانند گردابی گیرندگان را در آن گرفتار می‌کند

بیان امیری یکی از تولید کنندگان کیف چرم در کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد عنوان کرد: درحال حاضر پولی که در اقتصاد وجود دارد به سمت بازارهای غیر مولد هدایت می‌شود. برای اینکه نقدینگی در بخش تولید استفاده شود از اصطلاح هدایت نقدینگی و هدایت اعتبار استفاده می‌شود و این امر در فرایند نظام بانکی ما دچار اختلال است.

وی افزود: تسهیلات بانکی مانند گردابی است که گیرندگان در آن گرفتار می‌شوند و هر چه در آن می‌مانند بیشتر فرو رفته و بر مشکلات آنان افزوده می‌شود، باید قانونی با اصول اسلامی و منطبق با قوانین بانکی تدوین شود تا مردم و گیرندگان تسهیلات از این گرداب خارج شوند.

هدایت نقدینگی نظام بانکی به بخش‌های تولیدی لازمه توسعه کارآفرینی

این تولید کننده کُردستانی گفت: موانع ایجادشده بر سر راه تولیدکنندگان توسط بانک‌ها انکارناپذیر است؛ بانک‌ها به یک بنگاه اقتصادی مبدل شده و به فکر درآمدزایی خود هستند و با تولیدکنندگان رقابت می‌کنند که چگونه آن‌ها را بر زمین زده و خود رشد کنند.

امیری با بیان اینکه تا زمانی که سیستم بانکی در خدمت توسعه نباشد کارآفرینی رشد نخواهد کرد گفت: صنعت کردستان مظلوم است. شاید برخی از مسؤولان مشکلات تولید را نبود بازار فروش عنوان کنند، اما ما در خصوص بازار فروش هیچ مشکلی نداریم.

لازمه گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی حمایت از کارآفرینان است

وی با بیان اینکه لازمه گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی حمایت از کارآفرینان است ادامه داد: بر اساس نظام اقتصاد اسلامی نباید ثروت دست عده‌ای از افراد انباشت شود بلکه این ثروت باید در جامعه و دست همه افراد باشد و گردش حداکثری داشته باشد و همه با سهم مساوی از تسهیلات بانکی برخوردار شوند؛ در نظام بانکداری کشورمان به این مقوله پرداخت‌نشده و عکس آن در نظام بانکی اتفاق افتاده است.

امیری با تأکید براین که تولید داخلی تنها با حرف و شعار تقویت نخواهد شد، بیان داشت: همه بخش های کشور باید برای رونق تولید داخلی همت کنند گفت: وضعیت اقتصادی واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته کاملاً متفاوت‌تر شده و در این وضعیت کنونی توان پرداخت بدهی بانکی را ندارند که نیاز است تا شرایطی برای جلوگیری از رکود و بیکاری کارگران ارائه‌شده و فرصتی دیگر به تولیدکننده‌های کوچک داده شود.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.