۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۳۷۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا در جدیدترین اقدام خود در نظر دارد با تخصیص بودجه ۲۰۰ میلیون یورویی، ۸۱ کمپین و پروژه تبلیغاتی برای ترویج محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی تشکیل دهد. این اقدام در جهت معرفی بهتر محصولات باکیفیت کشاورزان و در جهت افزایش بازار این محصولات انجام می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد اتحادیه اروپا طی ۶۰ سال گذشته به منظور پاسخگویی به نیاز غذایی کشورهای عضو خود و همچنین استفاده از منابع طبیعی سرشار در این قاره، حمایت های متعددی از بخش کشاورزی را از طریق «کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا» در دستور کار قرار داده است.

این اتحادیه که متشکل از ۲۸ کشور است، در حاضر بالغ بر ۱۱ میلیون مزرعه کشاورزی دارد که حدود ۲۲ میلیون نفر از جمعیت مستقیم در بخش کشاورزی و حدود ۱۸ میلیون شغل دیگر در زنجیره تامین محصولات غذایی در کشورهای عضو این اتحادیه مشغول به فعالیت هستند تا نیاز بازارهای داخلی و جهانی را تامین کنند.

مدیریت واحد بر تولید و تجارت محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا یکی از نمونه های موفق در اتخاذ روش مدیریتی صحیح بر تولید و تجارت این محصولات در جهان است. کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا با استفاده از ابزارهای تجاری نظیر وضع مقررات گمرکی، سیاست تعرفه ای، انعقاد قراردادهای تجاری و پرداخت های یارانه ای اقدام به حمایت از کشاورزی می کند.

برنامه‌ریزی کمیسیون کشاورزی اروپا در جهت گسترش بازارهای صادراتی

این کمیسیون در جدیدترین اقدام خود با تشکیل ۸۱ کمپین تبلیغاتی برای محصولات کشاورزی تولید شده در کشورهای عضو این اتحادیه بودجه ۲۰۰ میلیون یورویی تخصیص خواهد داد. برنامه تبلیغاتی برای محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا در کشورهای عضو و سایرکشورهای واردکننده محصولات کشاورزی در جهان طی مدت ۳ سال آینده انجام خواهد شد.

این اقدام کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا برای ترویج محصولات کشاورزی تولید شده در این اتحادیه انجام خواهد شد و انتظار می رود بازارهای بیشتری را برای فروش محصولات کشاورزان ایجاد کند. در قالب این برنامه ۵۵ کشور خارج از اتحادیه اروپا نظیر کشورهای برزیل، کانادا، چین، مکزیک و هند مورد هدف تبلیغاتی محصولات کشاورزی این اتحادیه قرار خواهند گرفت.

برنامه های تبلیغاتی محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا بر عهده سازمان های تبلیغی بزرگ قرار دارد به نحوی که سازمان های بزرگ با در اختیار گرفتن این وظایف اقدام به تبلیغ این محصولات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان می کنند.

تخصیص بودجه‌های هنگفت برای ترویج محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا

طبق اعلام فیل هوگان رئیس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا، کمک به فروش محصولات باکیفیت کشاورزان از طریق گسترش بازارهای داخلی و خارجی از جمله اهداف اصلی این طرح به شمار می رود. پیش بینی می شود بودجه تخصیص یافته برای ترویج و معرفی محصولات کشاورزی در این اتحادیه طی سال های آینده به بیش از ۲۲۰ میلیون یورو نیز برسد.

بررسی وضعیت اعتبارات تخصیص یافته برای تبلیغ محصولات کشاورزی تولید شده در این اتحادیه نشان می دهد طی سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۱۴۲ و ۱۸۸ میلیون یورو برای این موضوع تخصیص یافته است. از جمله اقدامات مهم در جهت ترویج محصولات کشاورزی می توان به شرکت گروه های تبلیغاتی اتحادیه اروپا در نمایشگاه های مواد غذایی در بسیاری از کشورها اشاره کرد.

این در حالی است که از سال ۲۰۰۷ کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا با راه اندازی سازمان مشترک بازار محصولات کشاورزی CMO تلاش گسترده ای در جهت فروش بهتر محصولات تولیدی کشاورزان کرده است. هدف از تشکیل این سازمان ایجاد ثبات در بازار محصولات کشاورزی اروپا، ارتقا استانداردهای زندگی کشاورزان اروپایی از طریق رشد درآمدهای آنان و افزایش بهره وری کشاورزی اعلام شده است.

منبع: کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا

لینک اول

لینک دوم 

لینک سوم

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.